Amit főnixtollal írsz, örökre megmarad...

Dya-képek

Dya-képek

Nosztalgiázás a vonaton

2017. november 25. - Dya2016

blog26.JPGAlighanem a fotózást kezdtem először: Makk Marcis bélyegek (korosztályom érti....) gyűjtéséből származó 500,-Ft-ért (plusz édesanyám támogatásával) vásároltam az első fényképezőgépemet, valamikor tizenéves koromban. Nemsokkal utána megírtam első versemet is, szóval a képi és írott szó általi kommunikációt viszonylag hamar kezdtem.

Sosem tanultam egyiket sem, hobbiként szerepelt életemben a blog-írás és a fotózás: nem a tudás, hanem az ihlet adta mindig is az ötletet és kedvet a témákhoz. Nem is akarom magam profi fotósokhoz hasonlítani, sem írók nyomdokaiban loholni: a szívem és a lelkem fogalmazódik meg mindabban, amit közreadok, és ez számomra elég is.

Emlékszem, jó pár éve egy akkor futó celeb ismerőse keresett meg, hogy írjam meg M. Anikó életrajzi könyvét, természetesen az ő neve alatt. Nemet mondtam. Nem mintha bármi bajom lett volna azzal, akinek a nevében kellett volna írnom, de irányítottan róni a sorokat úgy, hogy abban én nem jelenek meg sem stílusjegyeimmel, sem fantáziámmal: nos, ezzel elveszítette volna varázsát az írás.

Épp ezért voltam picit gondban, mikor nemrég felkérést (lehetőséget) kaptam arra, hogy egy fotósorozatot készítsek a MÁV Nosztalgia étkezőkocsijairól.

Semmi nem volt adott ahhoz, hogy jól sikerüljenek a képek. A vonat nem egy hangulatos mezőn állomásozott, hanem a Nyugati Pályaudvaron, ahol az ablakokon át ott virított a szomszéd sínpáron várakozó, ütött-kopott helyi járat, nyüzsögtek az utasok a peronon, az idő szürke volt és borús, és meghívott vendégek érkeztek az étkezőkocsikba, így időm sem volt arra, hogy hosszan elmélkedjek egy beállításon, mert sietnem kellett, hogy ne zavarjam meg a külföldi urak és hölgyek tárgyalását.

A kedves hölgy, aki végigkísért és mindent megmutatott, már nem volt ismeretlen számomra: volt néhány közös utazásunk a Nosztalgia vonatokon, egyszer Zircre, másszor Tapolcára kirándultunk az ő szervezésében.

Az étkezőkocsikban minden asztal meg volt terítve, és míg fotóztam, látni véltem azt a régmúlt korszakot, amikor elegáns öltözetű vendégek élvezték az ízeket, miközben a gőzös elégedetten pöfékelve húzta a szerelvényt.

blog8.JPG

blog18.JPG

blog29.JPG

blog37.JPG

Nem csak a régmúlt, de a jelen kényelme is megjelent a hálókocsikat illetően, bevallom, egy kényelmes alvásra szívesen ledőltem volna.

blog43.JPG

blog45.JPG

blog47.JPG

blog46.JPG

Az egyik kocsiban bárpulttal, a másikban LED tv-vel, és pianinóval is találkoztam: tényleg minden adott ahhoz, hogy valaki jól érezze magát a vonatúton.

blog2_1.JPG

blog34.JPG

blog39.JPGNéhány percem maradt még, akkor már csak a saját örömömre fotózgattam néhány belső részletet:

blog75.jpg

blog6_masolata.JPG

blog5_1.JPG

blog49.JPG

blog11.JPG

blog35.JPGMiután kigyönyörködtem magam mindenben, és elő-aggódtam azon, hogy vajon sikerülnek-e a képek, már csak arra volt idő, hogy előreszaladjak a mozdonyhoz, és néhány külső felvételt is készítsek.

blog60.JPG

blog55.JPG

blog83.jpg

blog65.JPG

blog68.JPG

blog88.jpg

blog84.jpgEgy igazán remek délután volt, köszönöm, hogy a részese lehettem. (Egyébként nyáron a Nosztalgia gőzös Ráckevére ment, erről is írtam annak idején egy bejegyzést: http://fonixtoll2016.blog.hu/2017/10/01/bucsu_a_nyartol_608 )

 

 (A járművek megnevezése: 424.247 + WR4252 + WR252 + WRm029 + WRm012 + WRm004 + WR2347 + BcR041)

A bejegyzés trackback címe:

https://fonixtoll2016.blog.hu/api/trackback/id/tr2113380941

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aJ. 2017.11.26. 06:51:15

Valódi nosztalgikus hangulatú képek, kizárt, hogy egy szerinted profi fotós jobbat csinált volna.
Megfogtad a lényeget, kell ennél profibb látásmód?
Minden elismerésem!

Fehér Andor 2017.11.27. 15:23:08

Hangulatos képek, valóban. Kár, hogy manapság még egy kávét, vagy egy ropit sem lehet venni a vonaton.

Benbe · http://www.benbe.hu 2017.11.27. 17:38:47

@aJ.: Abszolút egyetértek, ezek hibátlan, sőt, kiemelkedő képek.
süti beállítások módosítása