Amit főnixtollal írsz, örökre megmarad...

Dya-képek

Dya-képek

Szavazás előtt, egy átlagember szemével

2018. január 09. - Dya2016

szav.jpgLélekben felkészülök a következő hónapokra, bár tudom, ehhez nem elég egy elhatározás, mert jómagamnak is lesz pár "áll-leesésem" attól, ami a felszínre fog kerülni  rövidesen.

A választások előtt egy dologra nem kap soha, senki, semmilyen konkrét választ: MILYEN programot MIBŐL és HOGYAN fog megvalósítani a tisztelt Párt.

Bezzeg azt, hogy melyik jelölt, hol szívott el egy füves cigit 1987. nyarán, valamint ki mondta azt egy sörözés közepette részegen, hogy " b....meg az összes hülye politikus", és kinek a nagymamája volt korrupt, bevándorló, szélső jobbos, szélső balos, megbízhatatlan, és még a tejbegrízt is odakozmálta - azt világosan tudni fogom, merthogy erről fognak harsogni a címlapok.

Mivel kampányolni a hülye is tud, így megfogalmazom én is a teendőket:

- Javítani kell az egészségügy, a nyugdíjasok, a nagycsaládosok, kisvállalkozók, közalkalmazottak, és minden rászoruló ember, állat, növény, valamint intézmény helyzetén. Pont. 

Annak idején kormányzópártunk is valami ilyesmit hangoztatott, hogy miképp lettek belőle stadionok végül, azt nem tudom, de tény, hogy oda - ha jön az UFO támadás - minden rászoruló befér, igaz, mivel fedetlenek, így annyira nem hatékony.  Alternatívaként lesz sok új múzeumunk is: az legalább fedett, ha jönnek a kis, zöld emberkék. 

A személyes problémám nem is az, hogy a politika hazudik. A betörő meg lop, az énekes énekel, szóval mindenki teszi a dolgát. A bajom velünk van, azaz a szavazókkal.

Az alábbi hozzáállásokat hallottam eddig:

- Utálom a F-t, de rájuk fogok szavazni, hadd szenvedjen a sok marha, aki eddig is rájuk szavazott! Egyék meg, amit főztek!

- Nem megyek el szavazni, mert:

                                   - egyik rosszabb, mint a másik.

                                   - úgysem rajtam múlik.

                                   - már nem érdekel.

                                    - Minek? Úgyis a F. nyer.

- Nincs olyan párt, akire szívesen szavaznék. Meg úgyis mindegyik hazudik. Akkor nem mindegy, ki van hatalmon?

- X. pártra szavazok majd, csak, hogy ne a F.-re kelljen. Majd én leszek az ellen-szavazó.

Nem azért mondom, de a F. ezt pontosan tudja, és tényleg ezért fog nyerni. Hacsak.....

Nem bízom csodában, és abban sem, hogy összeáll addigra egy olyan ellenzék, amelyikben egy csomó intelligens, rátermett, okos, jószándékú ember azon fog töprengeni, hogyan lehetne nekünk jobb. Idealista vagyok ugyan, ez már extra naivság lenne.

Egyetlen egy "csoda" lehetséges, mégpedig az, hogy tényleg mindenki elmegy szavazni, és talál magának egy szimpatikus FÜGGETLEN jelöltet. Mondjuk a gyermekének a tanítónénijét, a kerület megbízható háziorvosát, a megbecsült állatorvost, a jólelkű helyi vállalkozót, vagy bárkit, aki eddig becsületesen dolgozott, és feltételezhető róla, hogy nem megélhetési politikusnak megy, hanem szolgálni akarja a népet. (Pátoszos? Dehogy. Ez volna az alap.)

Mert hiába hangoztatja valaki, hogy őt nem érdekli a politika, attól még hatással van rá, a gyerekére, a munkájára, az egészségére, és mindenre, amiben él ő és a családja. Keseregni persze könnyű: szidalmazni az aktuális hatalmat, ám mennyivel tisztább a lelkiismeret, ha legalább az egyén megteszi azt, amit tud, jelesül: megír egy (és még sok) ilyen bejegyzést, és elmegy majd a megfelelő időben, megfelelő helyre ikszelni.

Egyébként nem érdekel különösebben, hogy ez állampolgári kötelességem és/vagy jogom. Nem emiatt teszem. De dühít az, hogy engem (!!!) a külföld úgy tart számon, mint egy F. szavazót, (hiszen őt akarjuk, ezért van hatalmon, nem....?), ezért fogom megszívni én is, ha Brüsszel bekeményít (noha én 20,-Ft-ot nem herdáltam el az UNIOS pénzekből).

 

Utánanéztem a 2014-es választásoknak.

Nagyságrendileg a következő történt: 2.133.000 ember voksolt a F-re, és ebből kb. 60.000 fő külföldről választotta őket.

És Te azt hallod mindenütt, hogy MINDENKI őket akarta, és így döntött az ORSZÁG! És te ezért nem mész el, mert hát a többséggel szemben ugyan mit is tehetnél....

Arra kérlek, HIDD el, és bízz abban, hogy TE vagy a TÖBBSÉG! Közel 8.000.000 ember nem őket akarta. (Jó, vond le belőle a gyerekeket, betegeket, börtönben hűsölőket.)

***

És megszólítalak téged is, kedves hithű FIDESZ rajongó! Tudod mit? Becsüllek Téged is, ha kezdetektől kiálltál valami/valaki mellett, és minden választáskor elmész, és megteszed, amit tenned kell. Legalább Te hiszel valamiben, és akként cselekszel. Nem kívánlak meggyőzni semmiről, ha Neked velük jó, akkor ne is forgasd a köpönyegedet, hanem szavazz rájuk! Nekem nem jó velük, tehát én is elmegyek, és teszek valahová egy x-et.

És TE vagy a példakép: mert Te legalább csinálsz is valamit, nem csak otthon, papucsban elmélkedsz a világ dolgairól. 

 

*** 

Szóval kedves Sorstársaim: ha esetleg Neked sem fenékig tejfel az életed, kérlek emelkedj fel a székből, és egy kicsit túl magadon is, ne vedd viccesre a figurát, mert akkor érvénytelen a szavazat, még ha jól is mutat a fb-os oldaladon, ne ellen-szavazz, ne rajzolj rá lóf....t, sem nyuszikát, hanem egyszerűen felnőttként, emberként tedd a dolgod úgy, ahogyan kell.

Mert 8 millióan szívjuk meg azt, hogy 2 millió ember viszont tényleg becsülettel most is odateszi a voksát, amiben hisz.

 

2014-ben nem a F. győzött, hanem az emberi lustaság, nemtörődömség, vicceskedés, meggondolatlanság, gyűlölködés.

Nyerjünk inkább: Mi!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fonixtoll2016.blog.hu/api/trackback/id/tr7113560899

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BiG74 Bodri 2018.01.10. 05:23:23

A keserűségen, elhagyatottságon, csalódottságon, illetve a butaságon nehéz erőt venni.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.10. 06:25:04

Miár megint sikerült egységes ellenzéket hallucinálni minden nem Fideszre szavazóból és minden nem szavazóból?

Ez mire jó?

Egyébként meg a ballibek ellen 2014-ben töben szavaztak, mint a Fidesz ellen, vedd észre. Az nem zavar?

különvélemény 2018.01.10. 06:34:28

1000+1-dik sablonposzt, az általános bevezetővel, és a ne szavazz a fideszre végeredménnyel.
Szokásos, antidemokratikus számmisztikával a közepén: "8.000.000 ember nem őket akarta"

2018.01.10. 06:49:43

Azt meg ne tessék nézni, hogy ki mit ígér és miből teljesítené azt! Az embert kell nézni mögötte, vagy azt választani, aki már egyszer szimpatikus volt nekünk. Hogy aztán nem tudja beváltani amit ígért, az másodlagos, de legalább emberséges lesz és nem pökhendi, erőszakos.

DFK 2018.01.10. 06:57:01

Na és hányan nem akarták a maszopot a dékát a lomposokat a jobbikot a mérhetetlen kispártokat? Hoppá, még többen, mint a fideszt. Most is így lesz.

2018.01.10. 06:57:56

@különvélemény: Mit nem lehet ezen érteni? Nem furcsa, hogy 10 millió szavazóból 2.133.000 szavazott a fideszre, a többi nem. Most mégis a maradék 8 millió szív a 2.133.000 miatt. De még ez sem érdekelne, csak ne hangoztatnák demagóg módon, hogy a többség juttatta őket hatalomra! Ez nem igaz! Csak 2.133.000 szavazó! Az tény, hogy a maradék 8 millióból nem volt olyan kétmillió, aki egységesen mást szeretett volna látni, de attól még tény, hogy közel 4x annyi ember nem akarta a Fideszt, mint amennyien igen. Szóval én kikérem magamnak ezen utóbbiak nevében, hogy Fidesz zászló alatt megszégyenítsenek!

különvélemény 2018.01.10. 07:05:47

@abcd1234:
Kocsmalogikád szerint 300 ezer ember szavazott liberális pártokra, tehát 9,7 millió ember nem akart liberális kormányt.

Chr1$ 2018.01.10. 07:14:59

@abcd1234: milyen maradek 8 millio? Összesen 8 millioan szavazhatnak itthon, ebbol 2 millio a fidesz.

2018.01.10. 07:24:25

@Chr1$: Köszönjük az értékes hozzászólást! helyesbítek:
2 millió szavazott a Fideszre, 3x annyian, tehát 6 millióan pedig nem a Fideszt szerették volna. Az a 6 millió vagy másra szavazott, vagy otthon maradt és beletörődött sorsába.
Nem mondhatjuk tehát, hogy a Magyar szavazók többsége a Fideszt választotta, csupán azt, hogy a Fidesz szavazótábora volt a legnagyobb a többi sok-sok táborral szemben.
Ez kb. olyan, mintha azt mondanánk, hogy mindenki Kínai a világon, holott nem, csupán ők vannak a legtöbben, amúgy van még másik 250 ország is. Utóbbiak nem Kínaiak és nem is akarnak azok lenni!

Dya2016 2018.01.10. 07:25:01

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Engem az zavar összességében, hogy a választások eredménye nem az ország akaratát, hanem a szorgosan szavazók akaratát tükrözi. És a két tényleges szám között fél országnyi a különbség. És nem ellen-szavazni kell, hanem mellette. Mint ahogy házasságot sem úgy kötünk, hogy azokat jelöljük meg, akihez nem megyünk hozzá, hanem azt, akihez igen.

rallus 2018.01.10. 07:34:06

Sajnos már nincsenek itt az orosz tankok, hogy egy újabb kékcédulás választással tehessük korrektebbé a népakaratot!
A" trükkök százai" pedig az egykori túlzott siker emlékei miatt nem vethetők be újra...

midnightcoder2 2018.01.10. 07:38:44

A postoló eleve rosszul teszi fel a kérdést. Ok. a F. alatt nem jó nekem. De ettől elhiszem, hogy ha az ellenzék nevű bolhacirkusz hatalomra kerül akkor majd jobb lesz ? Nem az a kérdés, hogy Orbán szarul kormányoz-e. Az a kérdés, hogy azoktól, akik leválthatnák mit várhatna az ember. Nos, az alapján amit az előző két ciklusukban műveltek, illetve az alapján amit ellenzékként produkáltak, semmi jót. És ez az igazi probléma.

Ebben az egész cirkuszban amúgy mindenki hülyén viselkedik. Orbánék is: Pl. az ellenzék csesztetése az ÁSZ-szal és más hasonló hülyeségekkel finoman szólva is kontraproduktív, de az ellenzék óbégatása a sajtóban a sajtószabadság hiányáról szintén elég vicces.

Dya2016 2018.01.10. 07:39:21

@különvélemény: Érdekes, nem rémlik, hogy azt írtam volna, hogy bárki ne szavazzon a Fideszre. Felőlem arra szavaz mindenki, akire akar. Én nem rájuk fogok, de ez az én ügyem. De az a szituáció, hogy valami nem elrendeltetett eleve, csak mindenki azt hiszi, hogy majd a másik megoldja helyette: ez dühít. Képzeld el a szitut: fuldokolsz a vízben, és körülötted száz jól úszó ember, bármelyik megmenthetne, de mindegyik csak áll, arra gondolván, hogy majd a másik megmozdul.... Én így érzem magam: hagyták megfulladni a létezésemet ebben az országban, csak érdektelenségből, és lustaságból. Mert ha mindenki elmegy szavazni és a Fideszt választja: beletörődök, hogy csak én gondolkodom másképp. Mint - a hasonlatnál maradva - ha a száz ember nem tud úszni, és azért fulladok meg, akkor így jártam. A kettő nem ugyanaz....

Kivlov 2018.01.10. 07:41:34

Ha választ kapnál vkitől a "Mit, Miből, Hogyan" -ra, elninnéd neki?

Dya2016 2018.01.10. 07:41:36

@midnightcoder2: Azért írtam azt, hogy független embert kellene választani, akit ismerünk saját körzetünkben, kerületünkben. Mert az ellenzék sem jobb. Semelyik párt nem jobb most. De lehet, hogy Józsi bácsi, aki egész életét a falura áldozta, noha nem párttag, vagy Mari néni, aki a kerület lelke, sokkal jobb lenne.... Emberre kellene szavazni, nem pedig pártjelvényre.

Dya2016 2018.01.10. 07:43:44

@Kivlov: Lenne min gondolkodnom. De még azzal sem tisztelnek meg, hogy legalább felvázolják, mi a terv. Mert én vagyok a "hülyegyerek", azaz a választópolgár, aki úgysem értené meg.... Pedig nálam százszor okosabb választók is vannak, akiknek bizonyára még többet mondanának a számok, tervek, koncepciók.

vergyula 2018.01.10. 07:54:04

Azért ez kicsit olyan, mintha csak akkor fogadnánk el egy szavazás eredményét, ha az állampolgárok több mint fele ugyanarra az 1 pártra szavaz. Beleértve gyerekeket, közügyektől eltiltottakat, mindenkit. Szóval mondjuk 5 millió szavazatot kéne begyűjtenie a győztes pártnak. Finoman szólva abszurd elvárásnak érzem.
De maradjunk a tényleges szavazati joggal rendelkezőknél. Én is szeretném, ha minél többen voksolnának, de az érvényességhez elég az 50%. És a nyertes valamit biztos, hogy jobban csinál, mint a többi. Lehet, hogy csak jobban kommunikál, vagy jobban hazudik, de az is valami. Szomorú, de mit tehetnénk?

DFK 2018.01.10. 07:54:13

@abcd1234: szólok, hogy nincs tízmillió szavazó. Innen már az egész okfejtés helytelen.

Dya2016 2018.01.10. 08:00:18

@vergyula: Azt tehetnénk, hogy elmegyünk szavazni. Csak 30 perc az életünkből, de lehet, hogy 60. A Fidesz abban ügyes, hogy elhiteti az emberekkel, már úgyis zsebében a győzelem, kár elmenned, kár bármit csinálnod. És a remény elvételét még az orvosok sem tehetik/teszik meg, mert az a legaljasabb dolog a világon.

D1255 2018.01.10. 08:02:54

@midnightcoder2: Ilyen merteku belso es kulso feszultseget meg nem eltem meg. Ilyen merteku propagandat sem. Sot, a korrupcio is rekordokat dont. Szoval igen, bizok abban, hogy lehet ez jobban csinalni. (Ne ertsek felre, nem a jobbikkal).

D1255 2018.01.10. 08:03:46

@vergyula: Ezt senki nem mondta, irta.

különvélemény 2018.01.10. 08:04:13

@Dya2016: "hagyták megfulladni a létezésemet ebben az országban"

Meséld el milyen sérelem ért! Annak több értelme lenne, mint ennek a posztnak.
Ez az áldozatszerep nagy divat mostanában.

- Szar fidesz, megyek is innen...
- Mégis mi történt?
- hát, őőő, ooo, úúú
- Mondjad.
- őőő izé, stanionok, kisvasút, habony
- De veled mi van?
- őőő, úúú, rogán, helikopter, mészáros

D1255 2018.01.10. 08:05:06

@DFK: irta, hogy vond le belole...

D1255 2018.01.10. 08:06:50

Gratulalok a posthoz, osztottam is. Kulonosen pozitiv, hogy tisztelettel fordultal a fidesz szavazok fele is. Ugy gondolom ez fontos lepes a konfliktusok feloldasa, az egyuttmukodes es az elhetobb jovo fele. Koszonom!

Dya2016 2018.01.10. 08:12:34

@különvélemény: Nos, nem említettem ezekből, csak egyet, a stadionokat. A saját sérelmeimet meg nem blogolom ki, mert az panaszkodás lenne. Te tényleg úgy gondolod, hogy egy átlagember élete ma Magyarországon tényleg csak azért nehéz, mert Rogán repkedett egyet? Szerinted olyan ostobák a nem fideszesek, hogy nincsenek érveink, tapasztalataink, problémáink, hanem csak - mint elkényeztetett plázacicák - azért hőbörgünk, mert Mészáros Lőrinc miatt nem tudunk a csivavánknak rózsaszín bundácskát venni????

rallus 2018.01.10. 08:19:19

" Az OECD legfrissebb adataira támaszkodva, a londoni székhelyű Kereskedelmi Unió Kongresszusának (TUC) előrejelzései szerint Magyarországon lesz (OECD országok közül) a legnagyobb a reálbérek növekedése 2018-ban."
Persze tudom, hogy mindenki szeretne inkább devizában eladósodott és lovasrendőrrel demokratikusan pépesre vert büszke liberális lenni, mint tehetetlenül nézni, hogy újra fejlődni kezd az ország.

cicmen 2018.01.10. 08:20:15

" Közel 8.000.000 ember nem őket akarta. "

Honnan tudod, hogy aki nem ment el szavazni, az mit akart! Akarhatott pinát, sört, új telcsit, Isaura sorozatot, szóval bármit, csak nem pártot! Aki akar, az elmegy szavazni ugyebár!
A 8 000 000 külön vicc, de abba bele sem megyek most!

CyberPunK 2018.01.10. 08:27:44

@Dya2016: Mi ez a baromság, hogy emberre kellene szavazni és nem pártjelvényre? Tisztában vagy azzal, hogy ha pártutasítással ellentétesen szavaz egy képviselő, akkor büntetést fizet, azaz a megélhetése kerülhet veszélybe? Szerinted van ennek még bármi köze a képviseleti demokráciához vagy inkább pártrendszer ez még mindig?

Nem szavazgatni kell, hanem akasztgatni, aztán lebeszélni a játékszabályokat.

bontottcsirke 2018.01.10. 08:28:07

A . F hacsak nem irodalmi maliciózus megjegyzés, akkor helyesen inkább az F.

Egyébként nekem is van egy ilyen haverom, aki nem megy el, mert "úgyis az lesz" és nem érti meg, hgy még egymillió ilyen hülye van, aki így gondolkodik, ezért nyer mindig a csahos,.

CyberPunK 2018.01.10. 08:28:58

@molnibalage: 16 év az alsó korhatár, ha megházasodik.

Dya2016 2018.01.10. 08:34:46

@rallus: Értem. A lovasrendőr különösen tetszik, életszerű... Az én munkabérem képzeld, pont annyi, mint 10 éve,így forintra ugyanannyit kapok. De biztosan igaza van Londonnak, sajna az én fizetésemet elfelejtette a statisztikájába beépíteni. Meg még néhányunkét....

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2018.01.10. 08:36:22

Már megint a matek. Nem uncsi, hogy 8 éve csak mazekoztok és közben elrohan mellettetek a világ?

Megkúrt úrfi látens heteroszexuális vezérüszü 2018.01.10. 08:36:56

@abcd1234: hazudsz. Mesterházy és Bajnai azt mondták 2014-ben, h aki nem megy el szavazni az a Fideszre szavaz.

különvélemény 2018.01.10. 08:39:57

@Dya2016:
Igen, tényleg úgy gondolom.
Folyamatosan megy a szájtépés, hogy minden szar, de amikor konkrétumokra kerül a sor, akkor csak a szokásos propagandaszöveg megy mindenhol, ami az átlagember életére 0 kihatással van.
Amiben látszólag érintett, az is csak demagógia:
Szar az egészségügy? Igen, szar. Szar volt 10 éve is, és szar lesz 10 év múlva is. Ennyire telik egy magyar adójából. Egy német adójából, aki 4x annyi adót fizet, meg olyan egészségügy jön ki. Ez szimpla matek.
Szar az oktatás? Igen szar. 10 éve is szar volt. Az egyetemek jelentős részén is szar, pedig azok autonóm módon működnek, ráadásul a többségük liberális. Reméljük 10 év múlva jobb lesz.

DFK 2018.01.10. 08:41:00

A posztoló érvelése olyan, mintha a sulyemelő versenyen azon háborogna, hogy miért a legnagyobb súlyt felemelő versenyző kapja az aranyérmet, hiszen a többi versenyző összesen többet emelt. Esetleg az a baj, hogy a nyertes emelt 300 kilót, de a raktárban volt még 500 kg súly és azt nem emelte meg.
De szerintem ezt a posztoló is tudja, de egy ideje ez a kommunikációs panel van kiosztva a baloldalon (magát független, civil kisembernek mondó poszter azon siránkozok, hogy a fideszt nem is az emberek, válaszzók többsége emelte hatalomba és ettől szar minden).

Medgar 2018.01.10. 08:48:04

@Dya2016: Ennyi erővel a tényekről is írhattál volna. Arról pl. hogy nincs egy épeszű szavahihető ellenzéki párt akire nyugodt szívvel szavani lehetne, vagy esetleg Magyar Bálint féle oktatási és a Molnár Lajos féle egészségügyi reformokról. Esetleg arról, hogy "nem lesz gázáremelés".

Lehet, hogy ezek a dolgok neked nem jelentenek semmit, de a 18+ választók pontosan emlékeznek az akkori kormánypártok ámokfutására, így az ex MSZP-s pártok kiesenek.

Van még a jobbik, de bármennyire futtatják őket manapság nácikra nem szavazunk, remélem ebben egyetértünk.

Ja és marad az LMP ...

Dya2016 2018.01.10. 08:51:34

Akkor az MTI-t idemásolom, hogy lássuk, mennyi volt a szavazásra jogosult ember:

MTI 2014. április 3., csütörtök 11:56

Az 1990 óta megrendezett országgyűlési választásokon eddig 2002-ben volt a legmagasabb a részvételi arány, 70 százalék feletti. Az MTVA Sajtó- és Fotóarchívumának összeállítása a választásra jogosultak és a szavazáson résztvevők számáról a rendszerváltozás utáni hat parlamenti választáson:

1990. március 25., április 8. - A választásra jogosultak száma 7 798 018 volt. Az első fordulóban a jogosultak 65,11 százaléka (5 093 119), a másodikban 45,54 százaléka (3 459 798) voksolt.

1994. május 8., május 29. - A választásra jogosultak száma 7 952 445 volt. Az első fordulóban a jogosultak 68,92 százaléka (5 480 056), a másodikban 55,12 százaléka (4 339 801) szavazott.

1998. május 10., május 24. - A választásra jogosultak száma 8 005 941 volt. Az első fordulóban 56,26 százalék (4 536 254), a másodikban 57,01 százalék (4 570 386) adta le voksát.

2002. április 7., április 21. - A választásra jogosultak száma 8 061 101 volt. Az első fordulóban 70,53 százalékos volt a részvétel (5 685 655), míg a másodikban 73,50 százalékos (4 423 806) volt.

2006. április 9., április 23. - A választásra jogosultak száma 8 046 129 volt. Az első fordulóban 67,83 százalékos volt a részvétel (5 457 553), a másodikban pedig 64,39 százalékos (3 257 244).

2010. április 11., április 25. - A választásra jogosultak száma összesen 8 034 394 volt. Az első fordulóban a részvételi arány 64,38 százalékos (5 172 222), a második fordulóban 46,66 százalékos (1 160 117) volt.

Magyarországon választójoga van minden nagykorú magyar állampolgárnak, kivéve azokat, akiket a bíróság bűncselekmény elkövetése vagy belátási képességének korlátozottsága miatt kizárt.

A választójog gyakorlása a választópolgár szabad elhatározásán alapul, az országgyűlési választásokon a névjegyzékben szereplők gyakorolhatják választójogukat.

---------------------

Most nincs időm keresgélni, hogy 2014-ben és most, 2018-ban mennyi a szavazásra jogosult ember, de 8.000.000 körül van gondolom, most is. De ha 7.834.567, akkor elnézést a nagyvonalú 8.000.000 -ért.

csárlszbrunzol 2018.01.10. 08:53:11

"Mivel kampányolni a hülye is tud, így megfogalmazom én is a teendőket:
- Javítani kell az egészségügy, a nyugdíjasok, a nagycsaládosok, kisvállalkozók, közalkalmazottak, és minden rászoruló ember, állat, növény, valamint intézmény helyzetén. Pont."

ööö, ez sem egy nagy megfejtés. Azt tegye mellé a posztoló, hogy _hogyan_ lehet ezt megoldani. AZ tényleg érdekes. Ez meg így önmagában semmivel nem különb, mint a "kampányolni a hülye is tud"

"talál magának egy szimpatikus FÜGGETLEN jelöltet. Mondjuk a gyermekének a tanítónénijét, a kerület megbízható háziorvosát, a megbecsült állatorvost, a jólelkű helyi vállalkozót, vagy bárkit, aki eddig becsületesen dolgozott, és feltételezhető róla, hogy nem megélhetési politikusnak megy, hanem szolgálni akarja a népet."

A fent említett "jelöltek" (nem, baromira nem azok, elvannak az állatorvosi, jólelkű (külön lol a jelzőnek) helyi vállalkozói státuszukban) miért is akarnának politikával foglalkozni? Majd megtaláljuk Őket és rábeszéljük? Vagy hogy?
Nem pátosz ez, hanem baromira nem érti a posztoló a világot. A politikus politikus szeretne lenni, aézrt megy oda. Aki mással keresi a kenyerét, az marad akaptafánál. Ha nem, akkor majd elmegy magától politikusnak.
Az megint más kérdés, hogy ha már annak áll, akkor szembesül a tömegképviseleti demokrácia adta kereteivel hamar. És akkor majd kiderül, hogy mit szeretne és minek van realitása.

csárlszbrunzol 2018.01.10. 08:55:08

@Dya2016: "Emberre kellene szavazni, nem pedig pártjelvényre. " Mi akadályoz meg, hogy emberre szavazz?
Továbbra is azt gondolom egyébiránt, hogy nem nagyon sikerül megérteni a tömegképviseleti demokráciát.

Kivlov 2018.01.10. 08:57:04

@Dya2016:
Nem a gondolkodás a lényeg.
Az elmúlt 20-25 év tapasztalatából kiindulva, van ember magyarprszágon, aki elhisz bárkinek is bármilyen programot?

room_101 2018.01.10. 09:00:09

A rendszer úgy van kitalálva, hogy ha mindenki talál egy szimpatikus FÜGGETLEN jelöltet (abból a 14-ből, ami a papíron van), akkor garantáltan a 15. (F) jelölt nyer az 15-2 millió fix szavazójával.

Nem is nagyon zavarna engem se, csak az, hogy külföldön járva, meg külföldiekkel találkozva úgy néznek már a magyarra, mint egy darab szarra.

metal · http://electric.blog.hu 2018.01.10. 09:01:06

Mindig is azt mondtam, hogy aki nem megy el szavazni, az kussoljon, és ne sírjon, mint a fürdős k....
Aki elmegy, az joggal panaszkodik (mindegy, hogy a hatalomra kerültekre vagy másra szavazott), mert ő megtette amit tudott.

Dya2016 2018.01.10. 09:04:01

@különvélemény: Értem. Megpróbálom összefoglalni: te azt mondod, hogy sz...r. az egészségügy, az oktatás és minden egyéb már tíz éve, de demagógia az, ha én ezt megélem, átélem, és ennek nem örülök, és ennek hangot adok. Érdekes, hogy minden demagógia, ami valóságalapot tükröz: sablonos és demagóg a szerelem, szeretet, a neheztelés, az egyet nem értés, stb. Ha én is azt mondom, hogy valami sz...r, csak cizelláltabban, mint te, akkor az miért demagógia? És ha látjuk, hogy valami sz...r, akkor nem kellene CSINÁLNI VALAMIT? Mindenki a maga eszközeivel. Te engem nyüstölsz, és velem vitázol, de ezzel nem lesz kevésbé sz....r az egészségügy. És én nem is tettem tönkre, hidd el. Tehát mi egymással vitatkozunk, és nem történik semmi. Tégy te is valamit, amit te tudsz, és ami a te hatalmadban áll. És ne állj meg ott, hogy hát sz....r, és akkor ez van, majd jobb lesz, majd MÁS megoldja.

Kivlov 2018.01.10. 09:06:46

@metal:
Ez a dolog lényege.
A mandátumot a kapott voksok alapján osztják. A többi fika habbal.
És ami még állandó hiszti tárgya: kormánytöbbség kialakulásánál nem a kapott szavazatok száma a lényeg, hanem a szerzett mandátumoké. Ahogy '90 óta mindig, a nálunk alkalmazott vegyes választási rendszerekben.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.10. 09:10:26

@Dya2016:

Másképp nem lehet. Most váltiozna bármi is, ha kötelező lenne a szavazás? Sokan akkor se mennének el, plusz megemelkedn az érvénytelen szavazatok száma.

MACISAJT 2018.01.10. 09:13:08

ALAPSZABÁLY : kormányozni muszáj valakinek( különben itt is kijevi anarchia és káosz következne).
A jelenlegi kínálatból pedig( agyonvert ballibák, Fidesz/Orbán, operettnácik, majdnemzöldek) világos hogy az egyedüli kormányképes erő a jelenlegi.

Ennyi.

"Te hiszel valamiben, és akként cselekszel. Nem kívánlak meggyőzni semmiről, ha Neked velük jó, akkor ne is forgasd a köpönyegedet, hanem szavazz rájuk! Nekem nem jó velük, tehát én is elmegyek, és teszek valahová egy x-et."

Hát itt a bibi. Hogy három hónappal a választások előtt annyit bírsz egy ilyen "lelkesítő", indexes címlapra kerülő posztban hogy "valahova".
Mert nem mered, szégyelled leírni azt hogy hova ( mondjuk, nem csoda).

chrisred 2018.01.10. 09:13:25

@Dya2016: Azóta lett majdnem 1 millió választásra jogosult, akit teljes mértékben hidegen hagy, mert nem is tudja, hogy milyen Magyarországon az egészségügy, a nyugdíjasok, a nagycsaládosok, a kisvállalkozók és a közalkalmazottak helyzete.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.10. 09:14:11

@abcd1234:

2006-ban 2,7 millió ember szavazott az MSZP-re és az SZDSZ.re, a 10 millióból. Azaz a magyarok 7,3 millió egyede ellenzéki volt, s e többség akarata ellenére működött a Gyurcsány-Bajnaidiktatúra.

különvélemény 2018.01.10. 09:15:09

@Dya2016:
Nem, a demagógia az, hogy a fidesz miatt szar, és ha xy-ra szavazunk, akkor jó lesz.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.10. 09:17:27

@CyberPunK:

Ez nem igaz. Akár esküje napján is kiléphet a képviselő frakciójából, s már nem fizet semmilyen büntetést.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.10. 09:20:33

@Dya2016:

Most már 9 millióhoz közelebb lesz a véálasztójogosultak száma, a friss új állampolgátrok miatt.

Bár érdemesebb a 8 milliós számnál maradni, mert az új állampolgárok zömének korlátozott szavazójoga van csak.

ogli dzsí 2018.01.10. 09:20:35

jao lesz meg 20 evig a patas....vagy ameddug meg nem unnya

CyberPunK 2018.01.10. 09:21:03

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: általános ez? Nem. Tehát általános esetben teljesen mindegy, hogy a szimpatikusra vagy az unszimpatikusra szavazol, a pártérdekeket fogja nézni elsődlegesen és nem a választók érdekeit.

midnight coder 2018.01.10. 09:23:03

@Dya2016: A független ember max. falun működik. Itt pesten a fene se tudja hogy kicsoda Gipsz Jakab.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.10. 09:23:23

@Dya2016:

Az alapkérdés: miért nincs felzárkózás a nyugathoz?

A válaSZ: mert nincs rá elég pénz.

S ennek miértjére a válasz: mert a pénzünket a nyugat elveszi.

Szóval aki ezt nem ismeri fel, s csak úgy általánosan szövegel, azt nem szabad komolyan venni.

Dya2016 2018.01.10. 09:24:54

@különvélemény: Szeretem a hasonlatokat, bocs. Ha egy kapcsolatban nem érzem jól magam, és igazságtalanságok érnek, és minden rossz, akkor nem úgy válok el, hogy azt gondolom: a többi is ilyen, vagy azt, hogy az ismeretlen xy biztos jobb lesz. Nem tudom, hogy ki lenne jobb, mint a mostani vezetők. Én csak azt látom, hogy ezt nem szeretném tovább. És igen, benne van a pakliban, hogy a következők még rosszabbak lennének. De reménykedni csak lehet, nem?

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.10. 09:26:40

@CyberPunK:

Dehát erről szól a modern demokrácia. Vannak pártok, melyek azért vannak, mert MÁSKÉPP látják mi a választók érdeke.

Olyan nincs objektív módon, hogy "választók érdeke", ez kb. olyan, mint az, hogy mit ebédeljünk ma. Mindenki mást talál megfelelő ebédnek, s olyan is van, aki nem akar ma ebédelni.

Szóval vannak a pártok, s indítanak az ő értékrendjükkel egyetértő képviselőket, majd a választók szavaznak, nekik melyik tűnik jobbnak.

Mi ezzel a probléma?

MACISAJT 2018.01.10. 09:27:15

És ha már megint a matekezésnél tartunk, nézzünk néhány korábbi választási eredményt.

2010-es választás . 176 egyéni választókerület.Ebből nyert:
173 Fidesz-KDNP (98%)+ 2 MSZP+ 1 "független".

2014-es választás. 106 egyéni választókerület.Ebből nyert :
96 Fidesz-KDNP (90%) + 10 MSZP

Megállapítható hogy az új választási rendszerben a ballibák még javultak is :P
Azért meg már a lusta/nemtörődöm/buta/megvezetett stb. választókat kell hibáztatniuk az agyonvert ballibáknak ,akik persze meg sem érdemlik őket...

Vagy:
1994-es országos választások
Szavazatok száma

Magyar Szocialista Párt (MSZP) első forduló 1 689 081 szavazat 31,27%
és ezzel lett aztán 209 mandátummal 54,15%-os kormánypárt
Szabad Demokraták Szövetsége (SZDSZ) 1 005 766 szavaazat 18,62%
és ezzel lett 69 mandátummal 17,62%-os kormánypárt.

Vagyis ketten összesen 2,694 millió szavazattal , összesen 48,89%-al lettek parlamenti kétharmadosak, 72%-al...

És az akkor jó volt, a demokrácia maga.Akkor bezzeg nem "arányosítottak" volna.

Muhaha

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.10. 09:30:05

@midnight coder:

Faluban laktam Mo-on 1997-2006 között. Csak az önkormányzati választásokon számított az egyéniség, pl. simán megválasztottak először egy MSZP-st olgármesternek, majd egy MIÉP-est, 4 év különbséggel.

De a parlamenti választások ott is csakis pártalapon mentek.

CyberPunK 2018.01.10. 09:30:52

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Nekem a problémám csak annyi, hogy ezért felesleges ennyi embert fizetni. Alapból arra reagáltam, hogy pont baromság azért szavazni valakire, mert a személye szimpatikus.

Berelhetoreklamfelulet 2018.01.10. 09:33:15

Nincs olyan, hogy nem szavazok senkire. A nem szavazás csak annyit jelent, hogy ő kijelenti, hogy neki mindegy, döntsön a többi ember, ő elismeri és támogatja az ő véleményüket.
Így effektíve az a 8m ember aki nem ment el biza úgy döntött, hogy ők azt támogatják akiket a többség támogatja, így a fideszt.

Utólagos reklamációnak nincs helye. Mindenkinek adott a lehetősége 4évente, hogy válaszon. Választhat egy pártot, vagy választhatja azt amit a többség választ, nincs "tartózkodom" opció.
lol a sok retardálton akik azt hiszik, hogy hogy megmutatják azzal, hogy rajzolgatnak a papira meg érvénytelenül szavaznak. lmao, az 1etlen dolog amit elérnek vele az, hogy a saját idejüket elbasszák vele.

A következő választást is a fidesz nyeri meg, ez már garantálható. Ma Magyarországon az az 1etlen vállalható párt:
-van kis tucat balos/liberális mikropárt, akik egymással küzdenek a parlamentbe jutásért rofl... Ezeknek a tagjai főként a politikusokat megillető juttatásokért indulnak, miközben effektíve semmi hasznosat nem csinálnak, de legalább pénzt kapnak érte, így nekik megéri.
-ott van(volt) a jobbik, de manapság már annyira átált a liberális nézetekre, hogy vállalhatatlan lett. Gyakorlatilag szakított azokkal a nézetekkel, amikért alakult, egy liberális állatsimogató párt lett, aki mindent megtenne a győzelemért. Egyértelműen látható, hogy ők is csak arra hajtanak, hogy majd jól megszedjék magukat, ha egyszer véletlen hatalomra kerülnek.
-és ott van a fidesz a 3dik rétegnek. Semmi kiemelkedővel nem rendelkeznek, de legalább csinálnak valamit, nem úgy mint a többi, és nem égetik be (nagyon) magukat retardált nézetekkel.

rallus 2018.01.10. 09:33:44

Dya2016
Bár harsány röhögés követte Orbán bejelentését, hogy 1 millió munkahelyet hoznak létre, mára munkaerő hiány van és magas fizetéssel keresnek okos, képzett embereket. Tudod:szabadpiac! Nem vernyákolni a belvárosban, hanem mobilizálni magad!
Az fájhat igazán nektek, hogy hosszú időre vége annak, hogy önjelölt, talán születési alapon kiválasztott beltenyésztett csapat mondja meg, hogy mi a jó az országnak. Demokrácia van, mehetnek szavazni a veled egy véleményen levők is és majd meglátjuk az eredményt.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.10. 09:34:18

@CyberPunK:

Nem véletlen, hogy ez még olyan országokban sincs így, ahol csak listás képviselők vannak.

Dya2016 2018.01.10. 09:36:54

@MACISAJT: Nem értek egyet. Nem azért nem írom le, hogy ki kire szavazzon, mert nem merem (istenem, ez nem óvoda), hanem mert úgy gondolom, ez mindenkinek a magánügye, és magánvéleménye. (Mint ahogyan az én szavazatom is.) És még nem néztem utána a saját kerületünk jelöltjeinek sem, majd időben tájékozódom, hogy ki indul. Valamint honnan tudjam, melyik kerületben, körzetben ki a legjobb??? És kinek a szempontjából? Nem vállalom a felelősséget mindenki helyett, csak magamért ebben a kérdésben. Jó volna, ha ezt más is úgy gondolná, és nem úgy ücsörögne otthon, hogy majd, valakik, helyette döntést hoznak.

chrisred 2018.01.10. 09:37:08

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Jelentkezzen az, akinek a nyugat veszi el a pénzét, és nem az állam.

Sexual Harassment Panda 2018.01.10. 09:37:25

"Közel 8.000.000 ember nem őket akarta. "
Hazudsz.
A balliba megmondóemberek megmondták, aki nem szavaz az a Fideszre szavaz.
Tehát 4 millió nem szavazó +2,1 millió az 6,1 millió szavazott a Fideszre.

chrisred 2018.01.10. 09:39:09

@rallus: Ja, Orbán tényleg nem mondta, hogy melyik országban találja meg a munkahelyét az az egymillió magyar.

CyberPunK 2018.01.10. 09:41:05

@Berelhetoreklamfelulet: "Nincs olyan, hogy nem szavazok senkire. A nem szavazás csak annyit jelent, hogy ő kijelenti, hogy neki mindegy, döntsön a többi ember, ő elismeri és támogatja az ő véleményüket."

Ebben az esetben én szeretnék kérni egy "mindet akasszuk fel" rublikát is a lapra...

ogli dzsí 2018.01.10. 09:41:25

@chrisred: de csak 128ezren szavaztaka multkor.

Minthogy 4 millio hazai ember meg soha eleteben nem szavazott, nem tom mibul teccik gondolni h az 1 millio htm majd elmegy szavazni olyanrol ami nem erdekli v. erinti

zizi77 2018.01.10. 09:41:43

Azzal tökéletesen egyet tudok érteni, hogy minél többen menjenek el szavazni. De azt is fel kéne fogni, hogy aki nem megy el, az választási szempontból nem is létezik! Nem lehet velük takarózni. Arról már nem is beszélve, hogy azt kijelenteni, hogy az otthonmaradottak mind az ellenzék szavazói, nevetséges! De lehet ezzel is kampányolni, hogy ha majd nektek lesz 2/3-otok, csak azok nyerhet, aki minimum 5M szavazatot összehoznak. Jó darabig nem lesz eredmény, azt szavatolhatom!

ogli dzsí 2018.01.10. 09:42:16

@chrisred: es akkor zarja le a hatart a zorban?

vagy mi a pina

Dya2016 2018.01.10. 09:43:18

@rallus: Én úgy tapasztalom, hogy legalább 8 éve önjelölt, saját elv és párttársait előnyben részesítők mondják meg, hogy mit csináljak....kicsit sem demokratikusan. Igen, mobilizálhatnám magam, de mivel egészségügyben dolgozom, és sokan elmentek külföldre (nem, nem emelték a béremet, mert nem ÚGY vagyok egészségügyi dolgozó) itt van rám szükség. És maradok....mert ez a dolgom.

Sexual Harassment Panda 2018.01.10. 09:44:49

Én Áprilisban behúzom az X-et a Fideszre, csak hogy Dyácska örüljön.

chrisred 2018.01.10. 09:44:50

@ogli dzsí: Mennyiből szavaztak 128 ezren? Mert az egymilliomodik új állampolgár pár hónapja lett meg.

csárlszbrunzol 2018.01.10. 09:45:14

@Berelhetoreklamfelulet: "lol a sok retardálton akik azt hiszik, hogy hogy megmutatják azzal, hogy rajzolgatnak a papira meg érvénytelenül szavaznak. lmao, az 1etlen dolog amit elérnek vele az, hogy a saját idejüket elbasszák vele."

Pedig van olyan, ahol létezik az ún. white box intézménye. Vagyis megüzenheted az aktuális választéknak, hogy mindegyikük mehet a picsába.
Nyilván, ez sokat nem változtat az akkori választáson (meg az is lehet, hogy a következően sem), de azért ha sokan white box-oznak, azért annak is van üzenete: részt kívánok venni a választáson, de a mostani választékból egyik pártot sem tudom támogatni, jöjjön más. Nyilván, az utolsó kitételhez jönnie is kell másnak és azt az idő és a választói akarat fogja kitermelni. Ha ez megvan, akkor az meg megy white box nélkül is. Én mégis hasznosank tartanám, mert akkor legalább pont a fenti szavazatszámlálás értelmezésének elejét lehetne venni. És az igazi hozadéka nem mindenféle blogokon bontakozna ki, hanem mondjuk a pártok között. Akkor nem magyarázhatná egyik sem a bizonyítványát, hogy lejtett a pálya. Világos lenne, hogy a 8millából x szavazott rájuk, y meg sehová.

Andy73 2018.01.10. 09:50:02

"De dühít az, hogy engem (!!!) a külföld úgy tart számon, mint egy F. szavazót, (hiszen őt akarjuk, ezért van hatalmon, nem....?)"

Akkor írj Brüsszelbe is, hogy te nem vagy az. Ha ez megnyugtat.
Egyékbént ha te tudod, hogy hányan szavaztak a Fideszre, akkor talán Brüsszelben is tudják. Meg azt is, hogy a többi pártra nem szavaztak.
Van olyan nyugati ország, ahol kötelező a szavazás. Esetleg gyűjts aláírásokat, hogy itt is az legyen.
De ha akkor is a Fidesz nyer, akkor ez a kifogás is ugrik arra, hogy miért szerepelnek ilyen gyengén az ellenzéki pártok.

chrisred 2018.01.10. 09:50:41

@ogli dzsí: Légy szíves, ne adj ötleteket! :)

Bőven elég lenne az uniós átlagra csökkenő áfa, nullás alsó adósáv, általános bérrendezés a közszférában, mondjuk a reálbérek 2008 előtti szintjére igazításával. Cserébe sokan lemondanának a stadionprogramról, a látványsportok támogatásáról, a Városliget projektről, Orbán Várba költözéséről stb.

csárlszbrunzol 2018.01.10. 09:51:40

@Dya2016: "Én úgy tapasztalom, hogy legalább 8 éve önjelölt, saját elv és párttársait előnyben részesítők mondják meg, hogy mit csináljak....kicsit sem demokratikusan. "
ha ez így van 2010 óta, akkor mi volt másképp előtte? Akkor ki mondta meg?

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.10. 09:54:19

@CyberPunK:

Oroszországban sokáig volt a szavazólapon egy "mindenki ellen" opció. Ez gyakorlatilag az érvénytelen szavazat más néven.

csárlszbrunzol 2018.01.10. 09:55:04

@chrisred: Megtennéd, hogy legalább nagyjából vázolod ennek az egyenlegét?

CyberPunK 2018.01.10. 09:56:07

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Teljesen jó. Így legalább nem lenne érv sokaktól, hogy aki nem szavaz az szarik bele.

csárlszbrunzol 2018.01.10. 09:56:10

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Hagyjuk már a Oroszországot, ha lehet! Köszönöm!

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.01.10. 09:57:04

@CyberPunK: Teljesen mindegy. A 10 millió szavazó leírása nettó kreténség. Értem én, hogy mit akart mondani, de ha ennyire felületes és nem gondolta át, akko ez nekem csak azt bizonyjtja, hogy a blog szerzője is szellemi rövidnadrág...

rallus 2018.01.10. 09:58:47

Dya2016
Tisztán látszik, hogy neked hiába mondják meg a gonoszok, hogy mit csinálj, neked megvan a magadhoz való eszed és maradsz a változatlan fizetésért... Az EÜ-ben ez csak úgy képzelhető el, ha testületileg így próbálnának eltávolítani, mert talán l mentálisan károsan hatsz a lábadozókra!
Bolse gyela, menyse szlov, ahogy megtanultuk annak idején!
Amikor az amcsik lelövik az elnöküket, fél óra múlva egy új ül a helyén és nem dől össze a világ. Talán nélküled is kibírnák pontosan meg nem határozott munkahelyeden és egy hónap múlva vastag borítékkal a zsebedben dicsérnéd Varga Mihályt...

ogli dzsí 2018.01.10. 09:59:22

@csárlszbrunzol: biztos nagyon sirni fognak ha meguzened

eleve a valasztasi bizottsag mar kidobja ezeket, csak rairjak a papirra h ilyenek is voltak, oszt jonapot

2014ben pl nagyon sok volt az ervenytelen szavazat a HTM szavazoknal, vmi 20%, gondolom uj volt nekik a tortenet

Berelhetoreklamfelulet 2018.01.10. 10:00:02

@CyberPunK:
A választás során pártokra szavazol, nem arra, hogy mi legyen egyes emberekkel.
Viszont elméletileg bárki alapíthat pártot, így ha akarsz megvan a lehetőséged, hogy egy olyan pártot alapíts akinek az a programja, hogy az összes politikust felakasztassa. Ha az emberek körében sokan osztják a véleményed, akkor meg lesz a kellő szavazat, hogy véghez vidd, bár ehhez 2/3-ra lesz szükséged, ugyanis az alkotmány nem igazán enged meg halálbüntetést.

@csárlszbrunzol:
Megüzenheted, true, de max röhögni fognak rajta. (Nagy valószínűséggel a fidesz belső ülésén a választás után nagyban röhögcséltek a sok idióta barmon, akik érvénytelenül/nem szavaztak, ezzel hozzásegítve őket a győzelemhez, de amúgy megértem őket, a hülye embereket ki kell használni.)

sas70 2018.01.10. 10:01:16

@különvélemény: Ja, ha valami szar, akkor törődjünk bele, mert korábban is szar volt. Rendben, csak akkor miért van az erősödéses jobbanteljesítéses propaganda!? Vagy akkor még sem olyan fasza minden?
A költségvetési kiadások felosztása, politikai akarat kérdése. Ebben Orbán dönt. A stadion, a külföldi focicsapatok támogatása pedig fontosabb, mint a hazai sürgősségi egészségügyi ellátás színvonala, vagy akár a közutak kátyúmentesítése? És ez így rendben is van?

ogli dzsí 2018.01.10. 10:01:50

@chrisred: Az AFAt en felemelnem 35%-40%ra, egesz Europaban

Inkabb az SZJAt torolnem el, meg a ceges nyeresegadot

a realberek sosem voltak ilyen magasak

MACISAJT 2018.01.10. 10:02:55

@Dya2016: " Nem azért nem írom le, hogy ki kire szavazzon, mert nem merem (istenem, ez nem óvoda), hanem mert úgy gondolom, ez mindenkinek a magánügye, és magánvéleménye. (Mint ahogyan az én szavazatom is.) "

Lószart, mama.
A lényeg hogy leírd hogy kire NE szavazzanak( a Fideszre, naná).

Eddig menni szokott.
A bibi mindig ott kezdődik mikor azt mondják erre hogy oké, mondjad a Fideszre és Orbánra a kormányképes alternatívát, iszom a szavaidat.
Akkor jön az öööö, meg a magán(y)ügy meg még nem tudom, meg valahova, meg bárkire...

Muhaha.

Andy73 2018.01.10. 10:05:01

"és elmegy majd a megfelelő időben, megfelelő helyre ikszelni."

És az melyik lenne, kedves Dya? Mert hogy ebből a posztból ez nem derül ki.

De tegyük fel, hogy elmegy az a 2-3 millió szavazásra jogosult is szavazni, aki soha életében nem szavazott, mert nem érdekli a dolog, és/vagy lövése sincs hozzá. Ha random beikszel valamit a jó néhány lehetőség, rubrika közül, akkor gondolod, hogy más fog nyerni?

chrisred 2018.01.10. 10:06:03

@csárlszbrunzol: Nem hinném, hogy nagyobb hatással lenne, mint a társasági adó 16%-ról 9%-ra csökkentése, ugyanis fogyasztásnövekedést eredményezne a nemzetgazdaságban. Teszem azt, a lakosság a megkeresett jövedelem első 100 ezer forintjából 25 ezerrel többet fordíthatna a maga és a családja megélhetésére. Ami viszont bérnövekedést indukálna a versenyszférában, ami növekvő szja bevételt jelent.

ogli dzsí 2018.01.10. 10:06:16

@sas70: jaj ugyan mar

az egeszsegugyre sokkal tobb della megy havonta mint az 5 eves stadion programra ami elment osszesen

kit erdekel a ballenzek nekik nem kellett kerites, varbazar, liget, korhaz, kisvasut, stadion, atom...semmi nem japo, semmi nem kell, lelegeztetogep kell

Dya2016 2018.01.10. 10:07:47

...Igazán szép keresztmetszete ez a "vita" annak, hogy mennyire különbözően gondolkodunk. De legalább mindenki gondol valamit, valahogy. A stílusok is különböznek, én maradok a sajátomnál, amely remélhetőleg nem sértő, és nem személyeskedő, mint egyeseknél. Azt remélem csak, hogy a vélemény-nyilvánítás majd a szavazóhelyiségben is folytatódni fog, elvégre ott van igazán értelme. :-)

chrisred 2018.01.10. 10:08:29

@ogli dzsí: Hát, ennek Putyin biztos örülne, pillanatok alatt az általa támogatott szélsőjobb venné át a hatalmat Európában.

tcs1971 2018.01.10. 10:12:27

@különvélemény: Kedves Különvélemény! Miért gondolod, hogy az átlagembert nem érinti az általad "propagandaszövegnek" leírt mutyitömeg? Nyilván Te is elgondolkodtál már rajta: Miből is történnek ezek a kifizetések? Hát nagyjából abból az adóból amit mi mindnyájan fizetgetünk. Miért nem érintene mindenkit, ha a befizetett adójából mondjuk az említett oktatás és egészségügy kapná a stadion, meg a felcsúti kiscsühös, meg... meg... meg... pénztömegét?
Vagy úgy véled, hogy ha az adóbevallásba mindenki beírhatná, hogy mire fordítsa az állam a befizetett adót, akkor nem az egészségügy, oktatás stb. szerepelne, hogy ne legyen "szar 10 év múlva is"?
Mindegyik lop aki a hatalomra kerül, de - ahogy egy balatonparti "rálátással" rendelkező barátom mondta:" Az MSZP talicskával hordta innen a pénzt. A Fidesz teherautóval"

chrisred 2018.01.10. 10:13:05

@ogli dzsí: És mennyi egészégbiztosítási járulék folyik be?

Dya2016 2018.01.10. 10:15:21

@rallus: Remélem, és hiszem, hogy annál egyenesebb a gerincem, minthogy egy vastag boríték miatt gondolkodjak másképp. Ha a köv. választást a Fidesz nyeri, és úgy általában mindenki jobban fogja magát érezni, a külföldre menekült fiatalok hazajönnek, a lakókörnyezetemben kevesebb lesz a probléma, az országunk megítélése kedvezőbb lesz, és érezhetően jobb lesz Magyarországon az élet, akkor dicsérni fogom a Fideszt is, meg mindenkit, akit illet. De hogy a személyes gyarapodásom miatt gondolkodjak másképp, az elképzelhetetlen. Se öreg, se hülye nem vagyok: egyszerűen csak képes vagyok az együttérzésre.

2018.01.10. 10:24:42

@rallus: ideje is. 1990-hez képest a reáljövedelem
2006-ban 107,2
2016-ban 106,8 %-on állt...
Hol vannak a tankok? Mikor gyújtod fel az MTV székházat?

2018.01.10. 10:29:41

@ogli dzsí: neked is: a reáljövedelem 2006-ról 2016-ra csökkent...

ogli dzsí 2018.01.10. 10:36:35

@Könnyen elkaptuk, uram!: helyette nott

www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_qpt007.html

a baloldal alatt mondjuk mindig csokkent, ok csak adossagot tudtak novelni

ogli dzsí 2018.01.10. 10:38:58

@chrisred: putyin tamogatja a szelsojobbot?

ittohon meg a demokratakkal es lipsikkel fognak ossze eppen

mik vannak

citrix 2018.01.10. 10:41:34

Az idei választás valódi tétje az: merre tovább? A Putyini szovjetorosz mintát követve és a szovjet medve baráti ölelését/csókját akarjuk vagy a nyugathoz tartozni. Szavazzon a fideszre aki szovjetoroszország berendezkedését és hatalmi hierarchiáját szeretné (+ a FÁK-hoz tartozni). Kell-e ismét az "emberarcú" nemzeti szocializmus, a pártállam? A vidéki agyhalottak is elgondolkozhatnának a dolgon, próbáljanak felocsúdni a nemzeti hazugsággyár mindent (közpénzből) elárasztó rágalomhadjáratából, gyűlöletkeltéséből. Próbálják meg felfogni mennyi az a kilencvenezer millió forint amiből a közmédia hazudik napi 24 órában. Mennyi az a több százezer millió forint amennyit a nemzet gázszerelője zsebre tesz? Mennyi az a több ezer millió forint amit stadionokra költenek amit a kutya se látogat? A nyugdíjasok sírnak hogy kevés a pénz és megcsókolják Orbán kezét ha pár ezer forintot kapnak prémiumként. A pár ezer forint fontos, a pár ezer millió már a legkevésbé sem. Érdekes logika. A pártállam kiépítéséről és erőszakosságáról, aljasságáról nem is szólva. A fidesz kemény magját kihagyom, ott a vezérben feltétlenül hisznek bármit is tegyen az aranyat ér. Az aranyere is aranyat ér számukra.

chrisred 2018.01.10. 10:42:06

@ogli dzsí: Putyin összefog a libsikkel és a demokratákkal?

ogli dzsí 2018.01.10. 10:42:52

@Könnyen elkaptuk, uram!: te mit hazudozol nyominger?

realkereset 2006 128% /1990 100%/ - adossagbol
realkereset 2016 144%

www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_qpt007.html

2018.01.10. 10:42:55

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: birka, te nagyon hülye. A felzárkózáshoz nem pénz kell. Működő gazdaság. Japán. A háború után tele voltak pénzzel? Nem. Amerikai vállalatok települtek be és vitték ki a hasznot? Igen. Saját ipart teremtettek? Igen. Most azzal szenvednek, hogy túl erősek...
Kína. Nyilván Mao teletömte az államkasszát, azért növekednek most. Ugye?
Avagy beengedték a nyugati tőkét?
Eladják nyersanyagaikat? Koppintják a nyugati termékeket? Befektetnek oktatásba, innovációba?

2018.01.10. 10:44:12

@ogli dzsí: jövedelemről beszéltem, nem reálbérről. Tudod, abból élsz. Egyébként KSH adat.

ogli dzsí 2018.01.10. 10:49:08

@chrisred: nem. a szeljobbosok fognak ossze a lipsikkel

vagy nem, de a lipsiknek jol jonne

ogli dzsí 2018.01.10. 10:50:19

@Könnyen elkaptuk, uram!: mirol beszeltel?

engem mondjuk nem erdekel mibol el akinek nincs keresete

ogli dzsí 2018.01.10. 10:52:07

@citrix: "Az idei választás valódi tétje az: merre tovább? A Putyini szovjetorosz mintát követve és a szovjet medve baráti ölelését/csókját akarjuk vagy a nyugathoz tartozni. "

ASIT

ez a demokraciafelto okorkodes mar 2014ben is lefolyt orban kilepteti kidobjak elmennekabankok

muhaha, mi a fenet vartok ettol?

chrisred 2018.01.10. 10:52:11

@ogli dzsí: Attól függ, melyik pártot nevezed szélsőjobbnak. Mert a magyar pártok arculata gyorsabban változik, mint a női divat.

2018.01.10. 10:58:07

@ogli dzsí: tehát egy buta segg vagy.
Nem az számít, érdekel-e miből él Mészáros.
Az az érdekes, hogy társadalmi szinten mennyi az elkölthető jövedelem. Tudod, befektetni Mészáros sem a villanyszerelői keresetéből fektet be, hanem a jòvedelméből.

csárlszbrunzol 2018.01.10. 10:59:43

@ogli dzsí: @Berelhetoreklamfelulet: Sure, MOST, ITT, NÁLUNK tényleg röhögnek rajta. Én azt mondtam, hogy ha ennek lenne kultúrája és eleve minden szavazólapon rajta lenne, akkor lenne értelme. A mostani esetben igazatok van, nem is állítottam mást emlékeim szerint.

ogli dzsí 2018.01.10. 11:04:28

@chrisred: hat miert tobb szeljobb part is van?

a lippsik par eve meg egy studioban sem tartozkodtak a fasisztakkal, de most h orban volt oligarchaja megvasarolta a fasisztakat, szivesen kuzdenenek a lipsik a korupcio ellen az ex orban oligarchaval

pazar

ogli dzsí 2018.01.10. 11:06:27

@Könnyen elkaptuk, uram!: a jovedelem sokkal tobb mint a lippsik alatt valaha volt

az adossag meg kevesebb

ugyhogy, mehetnek a lipsik a picsaba

csárlszbrunzol 2018.01.10. 11:07:16

@chrisred: Tehát ennyi az állításod mögött a szám? Hát, ez egyéni megitélésem szerint nem egy alátámasztott valami.
Márpedig az ilyen változásoknál azért illene mellétenni, mi mennyi volt és mennyi lenne. Könnyen kiderülhet, hogy nincs ennyi lé a költségvetésben még akkor sem, ha minden stadionpénzt másra is költünk. (Még egyszer: én sem pártolom ezeket, de nem ez az ország baja, ezek filléres tételek egy éves költségvetésben)

chrisred 2018.01.10. 11:08:24

@ogli dzsí: Lehet akár több is. Miért ne? Amikor még trendi volt, a Fidesz is libsinek számított.

csárlszbrunzol 2018.01.10. 11:10:10

@Dya2016: "...Igazán szép keresztmetszete ez a "vita" annak, hogy mennyire különbözően gondolkodunk."
Ezt kéne követnie a politikai palettának is, ugyebár. És pontosan ez a politika lényege: én így gondolom, Te pedig úgy. Nézzük meg, mit lehet ebből kihozni közösen, ami a többségnek a legjobb. És nyilván, a végén senkinek nem lesz 'igaza" (és nem is téved!), hiszen másként látják ugyanazt a világot.

chrisred 2018.01.10. 11:10:39

@csárlszbrunzol: Ilyesmit csak egy átlátható költségvetésű jogállamban várhatsz el. Ki tudja, holnaptól a kormány mit minősít közpénznek és mit nem.

Dya2016 2018.01.10. 11:11:35

@citrix: Lehet, hogy naivság, de.... nem lehetne valahogy a semlegesség határán mozogni? Mivel pont kelet és nyugat határán vagyunk, mint egy "ajtó", nem volna rossz, ha mindkét irányba lehetne használni ezt az ajtót. Mindkét iránynak megvannak a maga előnyei, és hátrányai, viszont ha bármelyik irányból túl nagy a nyomás, akkor az ajtótok is kiszakad....

Dya2016 2018.01.10. 11:13:16

@csárlszbrunzol: Igen, ez így tökéletesen igaz, és egyetértek.

citrix 2018.01.10. 11:14:40

@ogli dzsí: Bocs de Te ha törik, ha szakad szavazatodat a fideszre adod, nem kérdéses. Tedd azt, így kerek a világ. Fent azokhoz szóltam akik nem pisit hanem agyvelőt tartanak a koponyájukban és nem szégyen ha több forrásból is tájékozódnak mielőtt eldöntik kire voksolnak. Ha egyáltalán veszik a fáradságot.

csárlszbrunzol 2018.01.10. 11:14:44

@chrisred: A tavalyi év lassan lezárnak tekinthető. Esetleg 2017-es adatokkal? Azokat már csak nem minősítgeti senki....

ogli dzsí 2018.01.10. 11:19:27

@chrisred: pontosan, tobb is lesz, ha Orban lesz meg 20 evig....legalabbis amig a lipsik az ellenzek

chrisred 2018.01.10. 11:21:18

@Dya2016: A semlegességhez nagyon erős pozíciók, stabil belső rend és önállóságot teremtő források kellenek. Enélkül egy szövetségesek nélküli állam szabad préda. A trianoni Magyarországot pedig eleve úgy tervezték meg, hogy képtelen legyen a saját lábán megállni.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.10. 11:24:12

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Japán éppenhogy teljesen antiliberális müdszerekkel indította be a saját gazdaságát: piacvédelem, állami bankok, ingyen hitelek, belföldi tulajdon dominanciája.

Kelet-Európában az ellenkezője történt. Minden el lett adva fillérekért, majd vártuk, hogy a nyugati tulajok meg megszórnak minket pénzzel. Ők meg nem tették ezt, hanem azóta is szépen síbolják ki az általunkm megtermelt profitot.

Na, ezen kell változtatni.

2018.01.10. 11:24:55

@ogli dzsí: az adósság több.
2006 : 61479
2016:81477
millió euro

citrix 2018.01.10. 11:25:26

@Dya2016: Semlegesek sajnos nem voltunk és nem is leszünk. Svájc nem leszünk az tisztán látszik. Ami lehetünk: török, szovjetorosz mintájú autokrácia vagy az EU tagja elfogadva a tagsággal járó kötelezettségeket is. Olyan aligha lehet hogy tolja ide a pénzt az unió de ne pofázzanak mert mi teljesen szuverén állam vagyunk. Döntéshelyzetben vagyunk, a felelősség a miénk mint ahogy a következmények is meghatározzák sorsunkat sok-sok évre.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.10. 11:25:26

@citrix:

A tét:
- folytatni az 1990-2010 közti zsákutcát,
- keresni belőle a kiutat.

A nép az utóbbira fog szavazni.

citrix 2018.01.10. 11:27:00

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: A nép majd eldönti kire szavazzon és a birkák is eldöntik kire szavazzanak.

2018.01.10. 11:27:01

@ogli dzsí: 2006:64,1%
2016:73,9%
a gdp százalékában.

chrisred 2018.01.10. 11:29:15

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Pedig lehet, hogy az 1990-2018 közötti zsákutcából kivezető utat kellene keresni.

2018.01.10. 11:29:56

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: helyes. Alap lenne a hazai oktatás, innováció támogatása.

ogli dzsí 2018.01.10. 11:32:37

@citrix: persye h rajuk adom pont olyan alternativaja van a fidesznek mint 2010ben meg 2014ben

2018.01.10. 11:35:53

@ogli dzsí: csökkenés a 2011-es 79,9%-ról van.
Mondjuk a 2008-as pénzügyi válság hatása miatt ennek nem tulajdonítok jelentőséget.
A hiány növekedése sem gond, mert túlnőjük. De ez nem a mi érdemünk. A válság megoldását a FED és az EU kamatpolitikával érte el. Ezt használta ki ügyesen Matolcsy.

2018.01.10. 11:37:51

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Valamint a társadalom gyökeres megváltoztatásával. Feudális szerkezetből kapitalista berendezkedésre. Mintha épp a fordítottja lenne idehaza....

Dya2016 2018.01.10. 11:46:47

@citrix: Azért sajnálom, hogy a választás joga csak életkorhoz van kötve. Vannak remek gondolkodású, értelmes fiatalkorúak , és sajátságosan "birkuid" típusú felnőttek. Mivel alanyi jog a szavazás, tényleg nem volna rossz ötlet ezzel kapcsolatban kicsit kibővíteni az ismereteket, már fiatalkorban. Talán több haszna lenne, mint többismeretlenes matekpéldákkal gyötörni a gyerekeket.

rallus 2018.01.10. 11:47:19

Könnyen elkaptuk, uram
"!Magyarországnak csökkent a legnagyobbat a sérülékenysége a CEEMEA (Közép-Kelet Európa, Közel-Kelet, Afrika) térségben a világgazdasági válság kitörése óta – derült ki a Morgan Stanley tanulmányából. A krízis kirobbanása után Magyarország volt az első Európai Uniós tagállam, amelyik nemzetközi mentőcsomagra szorult, hogy elkerülje a fizetésképtelenséget. A Morgan Stanley azonban rámutat: míg 2008-ban a leginkább sérülékeny feltörekvő országként vártuk a válságot a régióban, addig mostanra a középmezőnybe kerültünk"
És ez két (2) éve volt...
A saját libidótok fenntartása érdekében kreált adataidat csak baráti-elvtársi körön belül használd, mert nevetségessé-szánalmassá teszed magad!

ogli dzsí 2018.01.10. 11:53:50

@Könnyen elkaptuk, uram!: mit hazudsz mar megint?

az osszes adossagot a komcsiknak es a lipsiknek koszonhetjuk

orban 12 eve alatt vegig csokkent

ogli dzsí 2018.01.10. 11:55:31

@Könnyen elkaptuk, uram!: orban alatt rogton elkezdett csokkenni az adossag 1998ban, es 2002ben is kevesebb volt mint 1998ban...

pedig nem volt EU

es a balfaszoknal pedig nott a valsag elott is, amikor EU tagok voltunk, meg vegig kadar meg a tobbi barom alatt is

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.10. 12:00:09

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Semmi értelme nem lenne, ezzel csak a nyugatnak képeznénk embereket.

Előbb a gazdasági szuverenitást kell visszaszerezni.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.10. 12:00:59

@Könnyen elkaptuk, uram!:

1990 ót kapitalizmus van, a lehető legliberálisabb verzióban. Nem jött be.

chrisred 2018.01.10. 12:02:57

@Dya2016: Ennek az értelmi képességekhez nincs sok köze. A közhatalom és közszolgáltások finanszírozásához szükséges javak előállítása az aktív korúak vállán nyugszik, ezért ők jogosultak kiválasztani azt a politikai erőt, amelyik rendelkezik vele. Érdekes, és a fejlett országok demográfiai trendjeit tekintve egyre vitatottabb kérdés lesz a már nem aktív korúak választójoga. Eddig az az általános álláspont, hogy nem szabad a már választójoggal rendelkezőt rajta kívül álló okok miatt megfosztani tőle.

Dya2016 2018.01.10. 12:13:52

Halkan jegyezném meg, hogy a számadatok, amelyek alapján különböző statisztikák születnek, nem feltétlenül fedik a valóságot. Ha megváltoztatunk egy idővallumot, jogszabályt, értéket, azonnal más eredmények születnek. Példa: Ha 2017-ig azok számítottak fiatalnak, akik 25 éves korukat nem töltötték be, és 2018-tól felemelik a korhatárt 30-ra, akkor kihozza a statisztika, hogy 40%-kal nőtt a fiatalok száma. És a többség örül, hogy valahonnan előkerült még pár százezer fiatal. Sajnálatos módon elég gyakran változnak az értékek, ez vonatkozik a regisztrált munkanélküliekre, új munkahelyekre, béremelésekre, és így tovább. Nehéz így összehasonlítani a dolgokat, mert nem ugyanazon szabályok alapján születnek az adatok.

eßemfaßom még áll 2018.01.10. 12:40:35

"ha esetleg Neked sem fenékig tejfel az életed, kérlek emelkedj fel a székből, és egy kicsit túl magadon is"

melyik pártra kell szavazni, hogy mindenkinek fenékig tejfel legyen az élete?

Dya2016 2018.01.10. 12:45:19

@eßemfaßom még áll: független jelöltre, vagy arra, aki neked szimpatikus

Berelhetoreklamfelulet 2018.01.10. 12:49:35

@Dya2016:
Hát igen. Akiknek mennek a többismeretes matek egyenletek azokból általában mérnök lesz nettó 300-400k kezdő fizetéssel, a maradék meg sír, hogy milyen szar az élet Magyarországon, meg mennyire alacsony a bérezés...

sas70 2018.01.10. 12:52:54

@ogli dzsí: Így van! Kit érdekelnek az emberek? A fene nem foglalkozik velük! Meghalnak kórházi fertőzésben, vagy ellátatlanságban? Le van szarva!
Kátyús az út? Rogán úgyis helikopterrel megy, felcsútig meg majdnem megy autópálya, osztjónapot!

sas70 2018.01.10. 12:56:25

@ogli dzsí: Trükkök százaival, egy növekvő világgazdaságban és euro milliárdokkal! Ez az igazi eredmény!
Ja csak szólok, hogy tényszerűen felcsökkent az adósság, csak a GDP-hez mért aránya lett %-ban kisebb, ha nem számoljuk a trükközést.

Dya2016 2018.01.10. 13:00:25

@Berelhetoreklamfelulet: Ezek szerint semmilyen más szakmára nincs szükség, csak mérnökökre...?

eßemfaßom még áll 2018.01.10. 13:05:45

@Dya2016: nem is tudtam, hogy ilyen egyszerű a fenékigtejfelországot megcsinálni. Független Mancikanéni a kedves magyartanár majd megcsinálja.

konrada 2018.01.10. 13:09:13

@Dya2016:
Psszt! Ne add tovább! A KSH stadat tábláit mindig kiigazítják visszamenően - ha változik a módszertan.
Ezt csak neked súgom meg, más hagy őrüljön annak, hogy megfejtette - a te okfejtésedhez hasonlóan - miért is rosszabb most....

eßemfaßom még áll 2018.01.10. 13:12:32

@sas70: "csak a GDP-hez mért aránya lett %-ban kisebb"

Ami akkor lenne baj, ha nem a GDP arányos % lenne a fontos mérőszám.

Dya2016 2018.01.10. 13:13:14

@eßemfaßom még áll: Nem, igazad van. Bunkó Józsi fogja megcsinálni, akinek kevés a pénze, viszont hazudni jól tud, dolgozni lusta, az emberek nem érdeklik, viszont remekül vitatkozik, azt mondja mindenkinek, amit hallani akar, van haveri köre, akiknek biztos állást ajánl, és remekül szórakozik a csomó majmon, aki "csak" dolgozik, és élni szeretne.... Szavazz rá nyugodtan, és akkor minden úgy lesz, ahogy Te szeretnéd. Én maradok Manci néninél...

ogli dzsí 2018.01.10. 13:21:40

@sas70: marhasag

orban ay Un kivul is novekedett 1998-2002ben, es akkor is csokkent az adossag

a lipsik meg az EU elott is meg az EUban is csodbe mentek, es a valsag elott is noveltek az adossagot

ez eszjaras kerdese - orban a jo gazda polgari hozzaallasat, a lipsik a balkani kufarok hozzaallasat mutattak, amikor rajtuk volt a sor

konrada 2018.01.10. 13:22:28

@Dya2016:
...egyébként meg: 1 választási körzetben cca. 100 ezer (vagy választókban kifejezve 80 ezer) ember él.
Így egy körzethez tartozó egyik kisközösség hiába megbecsült tagja XY, ha tőle akár tucat-km-ekre lakó másik közösségben nem is hallottak róla, sőt szerintük a közösségük YZ nevű tagja sokkal jobb. (Sőt: ha XY-nak van valami rosszakarója, a másik közösség eleve a rosszat hallja meg: az emberek már csak ilyenek, főleg, ha a másik lehúzásával a saját kutyájuk kölyke is jobban mutat.)

Azaz független jelöltnek - mivel nincs mögöttük szervezet, nehéz megmutatnia nagy körzetben,hogy ő a jobb: magyarán eléggé esélytelen.
...nem véletlen, hogy a magyar országgyűlésben összessen nem jutott be a 24 év alatt tán tucatnyi valóban független képviselő...

Dya2016 2018.01.10. 13:23:12

@konrada: És ki beszélt a KSH-ról? Szerinted a politizálók azon adatokat böngészik, vagy azokat, amelyeket plakátokon, szalagcímeken, különböző elköteleződésű hiradókban, kampánygyűléseken olvasnak, hallanak? A statisztika a legtrükkösebb dolog a világon. Pl. azért viszik át egyik kórházból a másikba a haldoklót, hogy ne rontsa a statisztikát. És ő máris 1 beteggel kevesebbet veszített el, tehát statisztikailag sokkal jobban teljesít.... És így tovább, más területeken is.

konrada 2018.01.10. 13:24:55

@Dya2016:
Ja most olvasom, hogy ezzel tisztában vagy. Ezekszerint te is tudod, hogy a politikus sajnos külön állatvilág, ahová tisztességes ember nem nagyon akar bekerülni...

konrada 2018.01.10. 13:28:29

@Dya2016:
Akit valóban érdekel a dolog, azok igen.
A többiek meg azt, amit hallani szeretnének, attól függően, kinek drukkolnak: ha az előzőeknek, akkor a rosszat, ha jelenlegi kormánypártnak, akkor a jót. (S most felejtsük el, milyen évet írunk, ez így volt 10, 20 éve is, és így van ez más országokban is.

Dya2016 2018.01.10. 13:30:33

@konrada: Igen, részint igazad van. Kiss Jenőkét, a megbecsült kovácsot nem ismerik a szomszéd faluban. Ráadásul harapós a kutyája is, tehát lesznek olyanok, akik ki nem állhatják. Így nincs esélye. Viszont ott van Nagy Márton, akiről fogalmunk sincs kicsoda, micsoda, mit csinál, de mögötte áll a PÁRT. Tehát neki van esélye, és innentől kezdve megint tök mindegy, hogy kicsoda, milyen ember, csinálnia sem kell semmit, mert a PÁRT a lényeg. Ez kb. annyira igazságos, mintha én semmit nem csinálnék a munkahelyemen, mert mögöttem áll a FIDESZ. Hát, nem áll mögöttem, tehát nekem magamnak kell bizonyítani azt, hogy alkalmas vagyok arra, amit csinálok. És ezért gondolom, hogy igenis legyen esélye egy függetlennek is.

csárlszbrunzol 2018.01.10. 13:44:00

@Dya2016: Nem jó az analógia. Amit most írok, szigorúan csak példa és ne is merüljünk el a részleteiben, mert félreczető lehet.
Tehát egy kórházban dolgozol, Mögötted áll a Fidesz. Ezért Te úgy végzed - amúgy totál profin - a munkádat, hogy a haldoklókra koncentrálsz jobban, hogy megkönnyítsd a senvedésüket. Míg ha más állna Mögötted, akkor meg az lenne az ukáz, hogy az legyen a prioritás, hogy azokat segítsük jobban, akiken még lehet, mert az szerintük fontosabb.
Még egyszer: példa csak!

csárlszbrunzol 2018.01.10. 13:47:12

@Dya2016: Kétlek sok dolgot abból, amit most szemmel láthatóan belegondolsz.
- eleve, mi garantálja, hogy Manci néni nem változik meg (akár a lehetőség, akár a szomorú valóság motiválja rá)
- általában hajlamosak azt gondolni az emberek, hogy ha lenne egy becsületes, jószándékú, tisztakezű garnitúra, akkor minden jóra fordulna. Nem osztom az álláspontot, az ország nem azért van szarban, mert a mostani politikusaink nem ilyenek. És nem javulna meg egy csapásra attól, ha jönne ilyen sor.
- szintén azt gondolom, hogy nem elég csak "jól választani", aztán hátradőlni. Nem véletlenül ilyen a politika nálunk. Szerintem ennek a várása egyenlő a csodavárással.

chrisred 2018.01.10. 13:48:06

@ogli dzsí: Ez természetesen nem igaz. A forintban számolt államadósság a Bokros csomag időszakát és a manyup államosításakori rövid időszakot eltekintve folyamatosan emelkedik. A GDP százalékában számolt államadósság 1995-2000 között folyamatosan csökkent, 2000-2011 között folyamatosan nőtt. Hogy azóta viszont milyen tendencia van, múlik többek között az Eximbank besorolásán is.

Dya2016 2018.01.10. 13:51:34

@csárlszbrunzol: Értem a példát, illetve még sem. Tehát bárki áll mögöttem, kiad valamilyen utasítást arra vonatkozóan, hogy miképp és hogyan dolgozzak. Ezért tulajdonképpen nekem nincs túl nagy felelősségem, mert "pártutasításra" cselekszem. Ellenben, ha nem áll mögöttem senki, akkor úgy dolgozom, ahogy jónak látom, és ezért vagy kirúgnak, vagy megdicsérnek, de semmiképp sem takarózhatok mással. Bevallom, én így szeretek dolgozni, és kedvelem az önállóságot, bár kétségtelen, hogy a csapatmunka is hasznos, és lehet tanulni másoktól. A pártok által jelölt képviselőknek van hátszelük, a függetleneknek nincs. Innen szép nyerni.....

Dya2016 2018.01.10. 13:57:52

@csárlszbrunzol: "általában hajlamosak azt gondolni az emberek, hogy ha lenne egy becsületes, jószándékú, tisztakezű garnitúra, akkor minden jóra fordulna." Hát persze, hogy! Minden nő arról álmodik, hogy szebb élete lenne egy gondoskodó, kedves, megértő férj mellett. És jobb lenne 25 éves, szőke bombázóként élni, valamint nyerni a lottón, és így tovább. Miért ne feltételeznénk, hogy egy jó orvos kezei között nem halunk meg, egy jó nevű étteremben finomabb vacsorát kapunk, egy megbízható autóban kellemesebb gurulni, és így tovább. Most az a naivság, ha az ember jó emberektől jó dolgokat remél????? Miért, kitől kéne jót remélni? Hasfelmetsző Jack-től? :-)

csárlszbrunzol 2018.01.10. 13:58:17

@Dya2016: Nem egészen. :)
A párt az, amelyik "kitalálja" mi legyen a "prioritás" (elég csúnya ez így, tekintve a példát). Szóval a párt a hangsúlyokat határozza meg, mihez hogyan állunk, mi a közös vélemény, álláspont. Ez maga a politika. ugynaarról a dologról emberek egy csoportja másképp vélekedik - és másként is reagál rá - , mint egy másik csoport. A csoport tagjainak értékrendje megegyező, legalábbis ideális esetben. Emiatt látják egyformán a dolgokat.
Független is lehet olyan, akivel azonosul a csoport. Itt a kérdés inkább tényleg az, hogy mi az adott független jelölt és az Általa képviseltek értékrendje. Ha nem illik sehová és az adott körzetet mégis jól lefedi, akkor hajrá. Ha valamelyik meglévő pártba beleillik, akkor meg okafogyott a függetlenség.

konrada 2018.01.10. 13:58:24

@Dya2016:
Igen, egyetértünk: legyen esélye!

...az már más kérdés: hogy mi a valóság és mennyi is valóban az esélye: azt leírtam én is, te is!

...álmodozni, reménykedni emberi-állampolgári jog. ...mint ahogyan nem tudomásul venni a realitásokat.
...csak hát az utóbbi nélkül sokkal fájóbb az ébredés...

eßemfaßom még áll 2018.01.10. 13:59:09

@Dya2016: Támogatlak, szavazz Mancinénire.

csárlszbrunzol 2018.01.10. 14:00:08

@Dya2016: Ez sem ment át ezek szerint. Úgy értem, hogy nem az az ország baja, hogy a politikusaink lopnak. Más a baj és a politikusok csak a jéghegy csúcsa. Ha csak tőlük várjuk a változást, akkor az sosem fog eljönni. Meggyőződésem, hogy olyan az elitünk, amilyet kitermelünk magunknak. És aztán közülük választunk.

Dya2016 2018.01.10. 14:01:37

@csárlszbrunzol: Igen, ez így világos, és érthető.

csárlszbrunzol 2018.01.10. 14:02:16

@chrisred:
ezt a chart-ot találtam:
Évek A GDP Az államháztartás adóssága
százalékában (millió euró 1999. január 1-től,
millió ECU 1998. december 31-ig)
1995 84,3 26761
1996 71,5 24541,7
1997 62,1 24335,6
1998 60 24793,9
1999 59,8 27337,1
2000 55,1 27696,4
2001 51,7 32440,7
2002 55 40520,1
2003 57,6 41837,2
2004 58,5 49991,5
2005 60,5 53722,2
2006 64,6 62007,1
2007 65,6 66044
2008 71,6 72636,3
2009 77,8 75700,3
2010 80,5 78426,9
2011 80,7 72225,7
2012 78,2 76681,7
2013 76,6 77687,3
2014 75,7 77689,6
2015 74,7 80395,1
2016 73,8[3] 83664,6
2017 I. negyedév 74,1[4]
2017. II. negyedév 73,6[5]
2017. III. negyedév 72,7[6]

konrada 2018.01.10. 14:11:00

@csárlszbrunzol:
...nagyon sokan leírták már, olyan politikusaink vannak, amilyent megérdemlünk:
hiszen közülünk származnak, köztünk tanultak, nőttek fel.
...s abból leginkább azt tanulták meg, hogyan lehet a lehetőségeket kihasználni, mások hiszékenységén feljebb jutni. Így egy tiszta ember közöttük vagy beleszokna, vagy maga kötné fel magát, esetleg "elütné" egy autó.
Akinek egy csöpp esze van, és tisztességes akar maradni, már az első lépések után menekül.

...s félre ne értse senki, én nem a magyarokat ostorozom: ez így van mindenütt. Egy amerikai politkiával foglalkozó mondta az USA-ról: (kb.:) Az a baj, hogy lent az önkormányzatoknál tele van csupa jószándékú, másokkal törődő emberekkel, de aki feljut, az már...."

konrada 2018.01.10. 14:12:57

@csárlszbrunzol:
bocsi, az előzőre válaszolva próbáltam elmagyarázni, a te definiciód jobb, érthetőbb...

chrisred 2018.01.10. 14:14:21

@csárlszbrunzol: Igen. Mindemellett az elsődleges és szerintem legnagyobb probléma nem az államadósság mértéke és tendenciája. Hanem az, hogy a mindenkori magyar kormányok időnkénti megszorító csomagjai, a lakosság adóprésbe szorítása és az állami közszolgáltatások mértékének/színvonalának csökkentése alig eredményez bármilyen mélyreható változást, az adósság szinte automatikusan újratermelődik. Tehát miközben az elvonások egyre komolyabb társadalmi, demográfiai válságot okoznak, hosszú távon egyáltalán nem javítanak a lakosság életlehetőségein.

sas70 2018.01.10. 14:14:52

@eßemfaßom még áll: Trükkök százaival, mint pl. állam háztartáson kívül helyezett tételek, leürített kész-számla... stb.
És mint mondtam egy 2-2,3%-al növekvő világgazdaságban, csökkenő kamatkörnyezetben és évi 1000 mrd-os eu-s támogatás mellett. Igazán szép eredmény!

csárlszbrunzol 2018.01.10. 14:16:07

@konrada: egyetértek. Plusz pont, hogy kitekintettél az országból.

Berelhetoreklamfelulet 2018.01.10. 14:17:43

@Dya2016:
A kommentednek nincs értelme. A matematika, amit megemlítettél csak egy nagyon kis részét teszi ki a gyerekek oktatását.
Ezzel szemben az adó nagy részét azok az emberke termelik meg, akik matekra épülő szakmában dolgoznak.
Egész pontosan 3db matek óra van egy héten középiskolában, pontosan ugyan annyi, mint az irodalomra, és míg az előbbire épülő szakmákkal hasznos munkát lehet végezni, ami még jól is fizet, az irodalommal kb. kitörölheted.

Így a példád úgy ahogy van hülyeség. A tantárgyak 95%-a kevésbé fontos mint a matek, amit amúgy sem visznek nagyon túlzásba, lol a másodfokú egyenlet megoldó képlet kb. semmi, aki még azt sem tudja alkalmazni, az valahol 60-70iq környékén lehet...

sas70 2018.01.10. 14:18:00

@konrada: Az ébredés a következő válságnál lesz nagyon fájó, részben szurkolok, hogy a fidesz nyerjen és megtapasztalja. Igen nagy pofára esés lesz.

ogli dzsí 2018.01.10. 14:28:29

@chrisred: csak az senkit nem erdekel

Dya2016 2018.01.10. 14:30:39

@Berelhetoreklamfelulet: Megragadtad az egész téma lényegét...Bocsánatot kérek az egyenletektől.

Dya2016 2018.01.10. 14:33:08

@sas70: Nem fogja megtapasztalni. Én igen.

konrada 2018.01.10. 14:57:36

@chrisred:
Valóban: a gond ott van, hogy eladósodva léptünk be a szabadversenybe, és az eladósodottságot kiárusítással próbálta Magyarország kezelni.
Ezzel meg nem lehetett kitörni a spirálból: hiszen amit kifizettek az adósságra, annyival kevesebb folyt be az államkasszába a megszünő munkahelyek, oszágból kivont nyereség miatt.
...s mivel a politikusok nem szeretnek bukni, ezt újra hitelből pótolták az életszínvonal megtartásához.
Ezzel meg sikerült olyan szintre eljutni, hogy a magyar GDP 4%-a ment a bankokhoz kamatként évente.
...s ez az igazi csapdahelyzet: megszorítanak, csökken a bevétel, nő a gazdasági sérülékenység, s azzal a kamat, így nő a nominális, meg a GDP arányos artozás is.
Elengednek: csökken a kamat, de több pénz is áramlik ki, akkor se csökken a nominális tartozás, sőt...

...szvsz. mégis az utóbbi a jobbik eset, mert inkább kinőni, mint belecsökkenni...

konrada 2018.01.10. 15:00:33

@sas70: Nem nekik, nekünk.
...de tök mindegy, ki lenne akkor, mert "winter is comming".
...az persze nem mindegy, mennyire letolt gatyában ér el minket, mint például a 2008-as...
(De ettől még akárki lesz is, bukni fog....)

sas70 2018.01.10. 15:33:03

@Dya2016: Ugyan már! Megmondták, hogy nem az emberek fizetik meg! Csak azt nem tudom, hogy akkor ki a picsa?

sas70 2018.01.10. 15:48:30

@konrada: A fidesznek és Orbánnak volt 7 kegyelmi éve eddig, még lesz max kettő. Csak szólok, hogy ennyi idő alatt bőven megtehetőek lettek volna azok az intézkedések (főleg 2/3-al), amik stabilizálták volna a gazdaságot és a valóságban is fenntartható növekedést értek volna el úgy, hogy nem kellett volna megszenvedni érte, mert egy növekvő világgazdaságban, könnyebb strukturális változásokat, átalakításokat elvégezni, mint egy válságban. Nem mondom, hogy mindent szarul csináltak, de az elvesztegetett évtizedként fog ez az időszak bevonulni a gazdaságtörténetbe.
A lehetőség óriási volt, az eredmény pedig max. elégséges! Az emberek jó része meg belefásult és nem tud/akar túllátni a saját baján. Egyet nem szabad azonban elfelejteni, hogy a magyar egy rebellis nép és párszor már fellógatta a hatalomban lévőket, még akkor is, ha aztán súlyos árat kellett fizetni érte.

conchita wurst 2018.01.10. 16:19:12

@sas70: a gazdasag soha nem volt stabilabb

strukturalis reform - bruhaha, minek? Europa legnepszerubb partja a fidesz, alternativa nincs. Akkor minek dolgozzanak?

"Egyet nem szabad azonban elfelejteni, hogy a magyar egy rebellis nép és párszor már fellógatta a hatalomban lévőket"

magyarokat nem szoktak akasztani csak komcsikat, lipsiket es mas idegen elemeket

csárlszbrunzol 2018.01.10. 16:22:45

@konrada: És akkor ez még csak a kifelé kapcsolódás. Gondoljunk bele a ciklikus gazdaságpolitikába, valamint abba, mennyire sikerrel örökítettek át dolgokat váltópártok az előző széria elgondolásaiból, projektjeiből.
Nagyon nagy igény lenne egy nemzeti mimimumra sok dologban.

csárlszbrunzol 2018.01.10. 16:25:43

@sas70: Úgy emlékszem, a válság előtt is nagyon prosperált minden 8vagy nem inkább akkor tényleg pörgött minden, míg most inkább stagnálás közelében ketyeg?), ehhez képest inkább csak az eladósodásra tellett az akkori garnitúrától.

sas70 2018.01.10. 16:54:21

@csárlszbrunzol: Mert most nincs eladósodás? Ne hülyíts már, valaki nagyon szépen bemásolta a számokat 1995-től kezdődően. Csak ugye már elmondtam, a trükkök százai!
De amúgy meg leszarom, rezsiszilárdnak higgyen mindenki, meg helikoptertóninak, mert ők a szakértők, ezért tartunk itt és ezért fogunk itt tartani még tíz év múlva is!
Ezt mentsd el magadnak és a következő válság alatt, majd olvasd újra, ha meg nem lesz igazam, a fejemre olvashatod, hogy balfasz, károgó voltam!
Annak örülnék, ha nem lenne igazam, mert az emberek fogják megfizetni, ugyan is az állam egy cső, aminek mind a két végén az adófizetők vannak és nem azok, akik a cső közepén szopják az állami csecseket!

conchita wurst 2018.01.10. 17:26:42

@csárlszbrunzol: pontosan

a valsag elott 2x akora novekedes volt europaban mint most, plusz itthon egyre nott a GDP aranyos adossag, aminek van egy gdp novekedes felhajto hatasa is

ehhez kepest a lipsik 2007ben 0.1% novekedest produkaltak, a szlovakok 9 %ot

ma meg csokken az adossag, ami csokkenti a gdpt, kisebb a konjunktura 4% a novelkedes pont mint a totoknal

szoval ja a demokrata szakertoink ritka balfaszok voltak kormanyon is nemsak ellenzekben

csárlszbrunzol 2018.01.10. 17:59:16

@sas70: Nem érdem, de mondjuk pont én vágtam be ide a GDP arányos államadósságot.
Olvasd el még egyszer értő módon, mit írtam. Nem azt, hogy most nincs eladósodás (évi kábé 1200 milliárd körül fizetünk adósságszolgálatra. Jó lenne ezt a pénzt másra költeni.) Sőt, ha engem kérdezel, most a világgazdasági körülmények játszanak Orbánék kezére. De amikor ugyanez rájátszott Gyurcsányékéra, ők ugyanazt a hitelfelhalmozást csinálták, mint a lakosság.

csárlszbrunzol 2018.01.10. 18:01:27

@conchita wurst: Én inkább populista majmoknak nevezném Őket. Ugyanúgy, mint a mostaniakat. Ugyanaz a populista balfaszkodás megy már vagy 2001-2002 óta.

2018.01.11. 01:23:28

@ogli dzsí:
Ne magyarázd félre. Te állítottál valamit, én adatokkal cáfoltam. Nem támadtam se Matolcsy, se Varga gazdaságpolitikáját.
Csak azt mondtam, többel tartozunk, mint Gyurcsány 2006-ban.

2018.01.11. 01:31:34

@csárlszbrunzol:
Azért a képlet nem ennyire egyszerű.
A fidesz kisöpörte a padlást a kétfordulós választáskor, úgy adta át Megyónak. Nem, nem Gyurcsánynak.
Az MNB elnöke fideszes maradt. Bizonyos Járai.
A kamatokat indokolatlanul magasan tartotta. A fidesz bevezette a forint alapú, állami támogatású lakáshitelt. Ez a magas kamatokkal együtt halálos örökség volt Megyónak. Na ezért vált alternatívává a svájci hitel.
Nem, nem a kormány vezette be, a bankok hozták be. A kormány hibája az volt, hogy nem eresztette rá a bankfelügyeletet.

De nézd meg a ksh adatait.
2006-2016 viszonylatában az államadósság nőtt!
2012-höz képest csökken. Akkor volt a legmagasabb!
2012 -fidesz kormány....

2018.01.11. 01:46:00

@ogli dzsí: tudod, azért, mert nem fogadod el, a tények tények maradnak.
De igazad van, nem elég hülyének látszanod, annak is kell lenned.
Ksh:
hiány a gdp százalékában:
1995:84%
1998:59.7%
2001:51.4%
Tehát csökkent 24%-ot, majd 8.3-at.
Melyik a több?
2009 a válság utáni beszakadás:77.2
2011 a fidesz alatt van a csúcson 79.9%
Antall alatt volt ennyire szar!
Majd 2016-ra, tehát 5 azaz öt év alatt
73.9- re faragjuk le!
6 teljes százalékot!!!
Az több, mint egy százalék évente! Bravó!
Emlékszel még:a Horn alatt...

2018.01.11. 01:50:46

@conchita wurst: az adósság nőtt.
Amikor Gyurcsány takarodj volt, 2006-ban, 64.1%-on állt.
2016-ban, a fidesz 7 éve alatt sikerült csökkenteni 73.9%-ra....

Ez tíz százalékkal magasabb. Rosszabb. Több.
Tudom, a negatív növekedés is növekedés.

Dya2016 2018.01.11. 08:15:14

@Könnyen elkaptuk, uram!: Gondolom, ezt már úgyis csak én olvasom, de azért leírom. Átnézegettem a számadatokat, melyekkel nem is szeretnék vitatkozni.
De:
Vegyünk két családfőt. (Mert mindenkori vezetőink a mi gondoskodó atyáink.) Az egyik családfő vesz fel egy csomó hitelt, és eladósodik, mert taníttatni akarja a gyerekét, fizeti az édesanyja kórházi ápolását, és meg kell csináltassa a fűtésrendszert, mert fagyoskodik a család. Tény, hogy évekig nyögik a hitelt, de nem tehet mást.
A másik családfő szintén vesz fel hitelt, és ebből Dubai-ba megy a barátnőjével, új autót vásárol magának, kondibérletre költ, vesz egy 3 méteres plazmatévét magának, miközben a felesége éhezik, a gyereknek nincs cipője, és éhesen max, bámulhatja a hatalmas tévét.

Lehet, hogy ez utóbbi családfőnek kicsit kevesebb az adóssága, mint a másiknak, de....nem mindent a számok döntenek el, úgyhiszem.....

csárlszbrunzol 2018.01.11. 08:30:53

@Könnyen elkaptuk, uram!: Hangyányit homályos, hogy hogyan rezonál ez az én hozzászólásomra.
A "deviza" szó és "svájci hitel" szókapcsolat egyáltalán nem szerepelt benne, ha jól tévedek.
Azt meg pláne nem írtam, hogy ki vezette be. Az a gyanúm, hogy felületesen olvastad és így beleláttál valami olyat, ami nem volt benne.
Hogy Gyurcsány, vagy Megyó, tökéletesen leszarom.
Amúgy csak azt próbáltam elmondani, hogy semmi különbség sincs a fent vázolt szempontom alapján a két garnitúra között. Egyik sem élt a lehetőségeivel. Ennyit kívántam elmondani, semmi többet.

csárlszbrunzol 2018.01.11. 08:35:24

@Dya2016: Azért egy államháztartás más állatfaj mint egy család. Egyetértek, rengeteg párhuzamot lehet vonni a kettő között, de ez talán nem az az eset.
Nem mellesleg nullás költségvetést még egyedül a Fidesz ejtett ki a száján (persze nem merte megcsinálni). Azóta sincs róla szó, és valahogy azóta is mindig deficitesek vagyunk.

2018.01.11. 11:31:35

@csárlszbrunzol: talán azért , mert kiegészíteni szerettem volna a mondandódat, nem vitázni. Azért szerepel benne olyan kitétel, hogy azért a képlet közel sem ennyire egyszerű.

2018.01.11. 11:44:29

@Dya2016: Az, hogy a fidesz hogyan szerepel, a jövő mutatja meg. A gyurcsányi időszak garázdálkodását nem akarom védeni.
A számokat csak azért citâltam ide, mert többen leírták, hogy csökkent az adósságunk.
Tudod, ha elkezdik emelni az alapkamatokat az átok nyugatiak, a befektetőknek nem biztos, hogy vonzó lesz Magyarország. Ezért csak magasabb kamaton fogunk kapni hitelt.
Ezzel kell kiváltanunk-kifizetnünk a lejáró alacsony kamatúakat.
Ezzel viszont nő az adósság.
Az elmúttnyócévről meg annyit, hogy nem történt strukturális változás.
A gdp nő, ami elfedi, hogy az adósság mégjobban.
Miközben dől a segíly, és hazautal a külföldön állomásozó...
A magyar munkaerőt pedig a mocskosnyugatihaszonkivivő tőkés foglalkoztatja....
Vannak persze pozitív változások, az adósságállomány devizáról forintra .
Ez arra jó, hogy egy esetleges gazdasági problémát hirtelen leértékeléssel infláljunk....
Az mindenesetre nem jó jel, hogy a tartalék òsszege csökkent.
Megyónál pont ez kezdődött, Gyurcsány a 2008-as válságnál megszívta...

Dya2016 2018.01.11. 13:21:53

@Könnyen elkaptuk, uram!: Nos, mint a legfrissebb hírek jelentik, áprilisban választunk. (Részint jó, hogy ilyen hamar, részint nem annyira, de ez van.) Nem tudom, mivel lehetne rávenni honfitársainkat, hogy fáradjanak el a szavazóhelyiségben. Ha jó idő van, azért nem megy el, ha rossz, akkor meg azért. Bármiről is van szó, az érdektelenség a legfájóbb, és a legveszélyesebb, mert azok, akiknek viszont nagyon is érdekeltek, sokkal egyszerűbb a dolguk. Nem tudom, mi a helyes út, de az bizonyos, hogy felkelni a karosszékből: ez volna az első lépés.... Te nyilván ott leszel, és alighanem azok is, akik itt ilyen-olyan stílusban kommentelgettek. Már csak pár millió embert kellene motiválni. :-)

2018.01.11. 15:15:26

@Dya2016: a gondom az, hogy hova húzzam az x-et.)-:

2018.01.11. 15:19:59

@Dya2016: Ha a fidesz veszt, akkor szétcsap, az ország kormányozhatatlanná válik. Ha nyer, és oda szavaztam, akkor egy csoportba kerülök azokkal, akik fentebb kommenteltek.
Avagy azt mondod, nyugodtan szavazzak bármely ellenzéki pártra, úgysem nyer?

Dya2016 2018.01.11. 16:41:59

@Könnyen elkaptuk, uram!: Nem tudok jobbat, minthogy nezd meg, a te korzetedben ki indul, ki mit mond, es ki mit tett le eddig az asztalra. Hallgass a szívedre (es ne szavazz a fideszre...) Na jó, szóval dönts sajat megérzéseidre figyelve, es ne arra, hogy bárki (beleértve engem is) mit mond. Úgy sem lehet elore kiszamolni, hogy lenne jó. De az a 2 perc a miénk, a dohos fuggony mogott, a spargan lógó tollal.

2018.01.11. 17:44:49

@Dya2016: ez nagyon költői.(-:

BiG74 Bodri 2018.01.11. 23:13:20

Fordítsunk a dolgon. Ne az lehessen szavazó, aki állampolgár, hanem az legyen állampolgár, aki szavaz.

Vállalkozz · http://szallashelyek-utazas.info 2018.02.07. 17:22:55

@ogli dzsí: Kedves Zsí! Az nem zavar, hogy valótlan dolgokat állítasz?
1. Soha nem látott magasságban az államadósság: hu.wikipedia.org/wiki/Magyarorsz%C3%A1g_%C3%A1llamad%C3%B3ss%C3%A1ga
2. A maffiát és a lopást támogathatod nyíltan, ezzel a börtönbe kerülésed kockázatát elég magas szintre emeled. Vagy nyilvánosan felvállalod, hogy bolond vagy, és arra szavazol, aki még nálad is butább.
3. Egyáltalán mi a célod? Vagy pusztán perverzió? Hidd el, hogy Orbán festményeket is küldünk, kaját is. Annyit kérünk, ne nyalogasd a szart nyilvánosan, mert kurva gusztustalan.
4. Ha vállalkozó leszel, esetleg tényleg érdekel az emberiség és jövő, akkor a vita esteken is megvendégelünk.
süti beállítások módosítása